Στο Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ), οι πολίτες βιώνουν καθημερινά γραφειοκρατικά προβλήματα και καθυστερήσεις. Σχεδόν δύο μήνες απαιτήθηκαν για την προσθήκη των στοιχείων του Νικόλα Δ. στο Μητρώο, ενώ ο Γιώργος Γ. περιμένει από τον Μάιο να γίνει η διακοπή εργασιών του. Αυτές οι καταστάσεις είναι μερικές μόνο από τις πολλές περιπτώσεις που παραμένουν σε εκκρεμότητα.
Στο ΚΕΦΟΔΕ, που λειτουργεί από τον Ιούλιο και συγκεντρώνει τις αρμοδιότητες από τις κλειστές ΔΟΥ στην Αττική, καθημερινά υποβάλλονται περίπου 2.000 ηλεκτρονικά αιτήματα. Ωστόσο, σήμερα έχουν συσσωρευτεί 85.000 αναπάντητα ζητήματα, με αποτέλεσμα να χάνονται προθεσμίες και ευκαιρίες για δημόσιες συμβάσεις και επιδόματα. Ο λογιστής Χάρης Σ. αναφέρει ότι μια επιχείρηση, για την οποία υπέβαλε αίτημα τον περασμένο Ιούλιο, έχει χάσει ήδη τρεις δημόσιους διαγωνισμούς.
Η Σοφία Β. έχει περιμένει 15 ημέρες για την προώθηση του αιτήματος αλλαγής έδρας, ενώ ο Βαγγέλης Δ. παρακολουθεί την έγκριση του ηλεκτρονικού αιτήματός του για την πληρωμή ενός τέλους, ύψους 43 ευρώ, εδώ και 10 ημέρες. Οι διαδικασίες είναι αργές, δίνοντας την αίσθηση ότι τα αιτήματα συχνά αφήνονται σε μία μακροχρόνια εκκρεμότητα.
Η εμπειρία των πολιτών επιβεβαιώνεται και από την επίσκεψη δημοσιογράφων στο ΚΕΦΟΔΕ, όπου καταγράφηκαν παράπονα και καθυστερήσεις. Ο Λεωνίδας Κ., περιγράφει την προσωπική του περιπέτεια, η οποία εκτυλίσσεται από τον Απρίλιο μέχρι τον Οκτώβριο του 2024, με επανειλημμένες επισκέψεις και τηλεφωνικές επικοινωνίες χωρίς ουσιαστικά αποτελέσματα. Τελικά, οι υπάλληλοι επιβεβαίωσαν ότι η διαδικασία δεν προχώρησε λόγω έλλειψης αρμόδιου υπαλλήλου.
Μέχρι σήμερα, οι πολίτες που προσέρχονται στο ΚΕΦΟΔΕ κατά μέσο όρο 350-400 ημερησίως, μπορούν να προγραμματίσουν ραντεβού, αλλά οι αναμονές και οι καθυστερήσεις είναι συνηθισμένες. Στην είσοδο, λαμβάνουν έναν αριθμό προτεραιότητας που καθορίζει τη σειρά εξυπηρέτησης. Ωστόσο, η έξοδος από τη γραφειοκρατική διαδικασία παραμένει μια επίπονη διαδικασία για πολλούς.
Πηγή: tanea.gr