Μέχρι πρόσφατα, οι Έλληνες κατανάλωναν βιολογικά προϊόντα που αντιπροσώπευαν μόλις το 6%-10% της συνολικής κατανάλωσης τροφίμων τους, αν και η συνολική κατανάλωση βιολογικών προϊόντων έχει αυξηθεί σημαντικά την τελευταία εικοσαετία. Η αγορά των βιολογικών έχει φτάσει τα 66 εκατομμύρια ευρώ ετησίως από μόλις 10 εκατ. ευρώ το 2004. Ωστόσο, στη μέτρηση κατά κεφαλήν κατανάλωσης στην Ευρώπη, οι Έλληνες βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις, με μόνο 6 ευρώ ετησίως, σε σύγκριση με 365 ευρώ που δαπανούν οι Δανοί.
Η τιμή των βιολογικών προϊόντων παραμένει ο κύριος ανασταλτικός παράγοντας για την αύξηση της κατανάλωσης, παρά την ευρεία ενημέρωση που έχουν οι καταναλωτές για την ποιότητα και τα οφέλη τους. Οι καταναλωτές γνωρίζουν πλέον τις διαφορές μεταξύ βιολογικών και συμβατικών προϊόντων, ωστόσο η οικονομική κρίση έχει περιορίσει τα εισοδήματά τους, επηρεάζοντας τις αγοραστικές τους επιλογές.
Σήμερα, μπορούν να βρουν πάνω από 5.000 κωδικούς βιολογικών προϊόντων στα ράφια των καταστημάτων, όπως φρέσκα φρούτα και λαχανικά, κρέας και γαλακτοκομικά, αλλά η συμμετοχή τους στον συνολικό τζίρο παραμένει χαμηλή. Παρά την προσιτότητα των τιμών, τα βιολογικά προϊόντα συνεχίζουν να είναι ακριβότερα κατά 50% ή και περισσότερο σε ορισμένες κατηγορίες. Για παράδειγμα, ένα καλάθι βιολογικών προϊόντων κοστίζει 58,74 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο για τα συμβατικά 36,43 ευρώ.
Στόχος των λιανεμπόρων είναι να εμπλουτίζουν τη γκάμα των βιολογικών προϊόντων τους και να καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών. Ωστόσο, μόνον το 30% των καταναλωτών είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν παραπάνω για βιολογικά τρόφιμα. Έτσι, προτείνεται η κλεισίματος της ψαλίδας των τιμών, προκειμένου να ενισχυθεί η κατανάλωση. Παρότι οι καταναλωτές δηλώνουν γνώση και προτίμηση για τα βιολογικά προϊόντα, η τιμή συνεχίζει να αποτελεί σημαντικό κριτήριο στην απόφασή τους για την αγορά.
Πηγή: tanea.gr