Η Tupperware στα πρόθυρα της πτώχευσης μετά από χρόνια προσπαθειών αναζωογόνησης

Η Tupperware στα πρόθυρα της πτώχευσης μετά από χρόνια προσπαθειών αναζωογόνησης

Η Tupperware, μία εταιρεία με ιστορία σχεδόν 80 ετών, παλεύει εδώ και καιρό να διατηρηθεί στη ζωή. Τον Ιούνιο, αναγκάστηκε να ανακοινώσει κλείσιμο του μοναδικού της εργοστασίου στις ΗΠΑ και απολύσεις σχεδόν 150 υπαλλήλων. Το 2022, αντικατέστησε τον διευθύνοντα σύμβουλο Miguel Fernandez, διορίζοντας τη Laurie Ann Goldman στη θέση του, σε μία προσπάθεια να αναστρέψει την καθοδική πορεία της επιχείρησης.

Η Tupperware έγινε γνωστή το 1946 όταν ο ιδρυτής της, Earl Tupper, παρουσίασε το καινοτόμο αεροστεγές κάλυμμα ως λύση για τη διατήρηση των τροφίμων. Παρά τη ζήτηση που υπήρξε, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ ήταν απογοητευτικές. Οι καταναλωτές χρειάζονταν περισσότερη ενημέρωση σχετικά με το προϊόν, γεγονός που οδήγησε την εταιρεία να υιοθετήσει ένα νέο μοντέλο πωλήσεων μέσω κατ’ οίκον επιδείξεων το 1948. Αυτή η στρατηγική ήταν εξαιρετικά επιτυχής και οδήγησε στην απόσυρση των προϊόντων από τα ράφια των σούπερ μάρκετ, επικεντρωμένη αποκλειστικά στις κατ’ οίκον επιδείξεις.

Η εταιρεία βασίζεται σε έναν στρατό από ανεξάρτητους πωλητές, με περισσότερους από 300.000 να είναι ενεργοί από το 2022. Ωστόσο, η πτωτική πορεία της Tupperware δεν έχει σταματήσει. Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, αναμένεται να υποβάλει αίτηση πτώχευσης, δυσκολευόμενη να δώσει λύση στο υπερβολικό χρέος της, το οποίο ξεπερνά τα 700 εκατομμύρια δολάρια.

Οι δανειστές είχαν προσφέρει ορισμένες διευκολύνσεις νωρίτερα φέτος, αλλά η κατάσταση της εταιρείας επιδεινώθηκε. Η Tupperware έχει προσλάβει νομικούς και οικονομικούς συμβούλους στο πλαίσιο της προετοιμασίας της για την πτώχευση, παρά το γεγονός ότι οι σχετικοί σχεδιασμοί δεν είναι ακόμα οριστικοί. Με την ανακοίνωση αυτών των πληροφοριών, οι μετοχές της εταιρείας κατέγραψαν πτώση άνω του 50% στη Νέα Υόρκη.

Η δύναμη της Tupperware στην αγορά προήλθε κυρίως από τη στρατηγική των κατ’ οίκον επιδείξεων, η οποία την καθόρισε κοινωνικά και οικονομικά. Αυτή η μέθοδος πωλήσεων, στην οποία συμμετείχαν κατά κύριο λόγο γυναίκες, έχει ασκήσει σημαντική επιρροή στην εμπορική στρατηγική της εταιρείας.

Πηγή: tanea.gr