Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις καθώς η παραγωγή αυτοκινήτων μειώνεται στην περιοχή. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν εκμεταλλεύονται πλήρως τις δυνατότητές τους, γεγονός που ασκεί πίεση στις εταιρείες. Έχουν να αντιμετωπίσουν την μετάβαση σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες, ενώ παράλληλα εντείνεται ο ανταγωνισμός από την Κίνα, ιδίως στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η σημερινή κατάσταση έχει αρχίσει να εγείρει ανησυχίες για χιλιάδες θέσεις εργασίας σε εργοστάσια της ηπείρου, καθώς οι παλαιότερες υψηλές πωλήσεις αυτοκινήτων επηρεάζονται αρνητικά από τις νέες υψηλές τιμές, το αυξημένο κόστος επισκευών και τις αμφιβολίες των καταναλωτών σχετικά με την ωριμότητα των ηλεκτρικών τεχνολογιών. Αυτές οι αβεβαιότητες οδηγούν τους καταναλωτές, ειδικά τη μεσαία τάξη, σε περιορισμένες αγορές οχημάτων.
Πιο συγκεκριμένα, η Volkswagen έχει ήδη διατυπώσει ανησυχίες σχετικά με τη μείωση της παραγωγής στη Γερμανία, αναφέροντας ότι υπάρχει πλεόνασμα δύο εργοστασίων. Αυτή η προειδοποίηση καταδεικνύει την κρίσιμη κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες είτε αναγκάζονται να κλείσουν μονάδες είτε να μειώσουν την παραγωγή τους.
Όσον αφορά τις πωλήσεις, παρατηρείται πτώση σε σύγκριση με τις περιόδους πριν από την πανδημία, με περίπου 3 εκατομμύρια λιγότερες πωλήσεις σε ετήσια βάση. Αυτό έχει αρχίσει να προκαλεί σοβαρές ανησυχίες για τις θέσεις εργασίας, καθώς η Volkswagen ανακοίνωσε την κατάργηση του προγράμματος εγγύησης απασχόλησης που διατηρούσε για δεκαετίες.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το 33% των εργοστασίων των πέντε μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης (BMW, Mercedes-Benz, Stellantis, Renault και VW) υπολειτουργούσαν πέρυσι, παράγοντας λιγότερα από τα μισά οχήματα από τη χωρητικότητα τους. Αυτή η κατάσταση θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια παρατεταμένη ύφεση στην ήπειρο, καθώς οι ευρωπαϊκές εταιρείες ψάχνουν τρόπους να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Ενδεικτικό της τρέχουσας κατάστασης είναι ότι ο δείκτης Stoxx 600 Autos & Parts Index έχει σημειώσει φέτος τις δεύτερες χειρότερες επιδόσεις στην Ευρώπη, με πτώση 24% από το ίδιο σημείο του προηγούμενου έτους. Η ζήτηση για αυτοκίνητα και οι εμπορικές εντάσεις με την Κίνα επιδεινώνουν ακόμα περισσότερο την δυσχερή κατάσταση.
Η Volkswagen έχει προειδοποιήσει ότι αν η τρέχουσα κατάσταση συνεχιστεί, θα χρειαστεί να λάβει δραστικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένων των περικοπών θέσεων εργασίας και πιθανών κλεισίματος εργοστασίων, γεγονός που δείχνει τις προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη σήμερα.
Πηγή: tanea.gr