Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) ζητά την εφαρμογή τέλους κρουαζιέρας από το 2026, υποστηρίζοντας ότι το 2025 θα εισαχθούν νέα συστήματα διαχείρισης προσβλητικών θέσεων ελλιμενισμού σε δημοφιλείς προορισμούς όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος. Αυτά τα συστήματα θα επιτρέψουν την αξιολόγηση των επιπτώσεών τους.
Η CLIA δεν αποκαλύπτει το ύψος των τελών, αλλά αναφέρεται σε περίπτωση ενθάρρυνσης προς την κυβέρνηση να εξετάσει προσεκτικά τις οικονομικές συνέπειες του νέου τέλους ανά επιβάτη στον τομέα του τουρισμού κρουαζιέρας. Παράλληλα, ζητεί ουσιαστική διαβούλευση με τους σχετικούς φορείς, όπως τις εταιρείες κρουαζιέρας, την τοπική αυτοδιοίκηση και τα λιμάνια.
Οι εκπρόσωποι της CLIA τονίζουν ότι θα παραμείνουν σε στενή συνεργασία με την κυβέρνηση σε κάθε πρωτοβουλία που προάγει τον βιώσιμο τουρισμό, επωφελής για τους επισκέπτες και τις τοπικές κοινότητες. Αντίστοιχα, έχουν θετική στάση απέναντι στις προθέσεις της ελληνικής κυβέρνησης για τη διασφάλιση ενός ισορροπημένου και βιώσιμου τουρισμού στη χώρα.
Η CLIA επισημαίνει τη σημασία των λιμενικών υποδομών για την καλύτερη διαχείριση των τουριστικών ροών και υπογραμμίζει την επιθυμία ανάδειξης νέων εναλλακτικών προορισμών, κάτι που συνάδει με το σχέδιο δράσης της για την Ελλάδα. Επιπλέον, αναγνωρίζει τη σημασία της αύξησης του homeporting, το οποίο συμβάλλει σημαντικά στην ελληνική οικονομία.
Πηγή: tanea.gr