Σύμφωνα με τη μελέτηπερί του δρόμου του Ηλεκτρικού, προβλέπεται μια νέα υπόγεια διαδρομή από τον σταθμό Θησείου προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Η διαδρομή αυτή θα είναι μήκους περίπου 3,5 χλμ. και θα περιλαμβάνει τέσσερις νέους σταθμούς: Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφο Φιλαρέτου και ΚΠΙΣΝ. Το σχέδιο αυτό έχει μεγάλη σημασία καθώς το ΚΠΙΣΝ προσελκύει εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο, καθιστώντας τη σύνδεση αυτή απαραίτητη.
Ένα από τα πιο σημαντικά έργα που εξετάζονται αφορά την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ καθώς περνούν από το Νέο Φάληρο έως τον Πειραιά, ένα έργο που είχε τεθεί στο περιθώριο λόγω της οικονομικής κρίσης. Η υπογειοποίηση θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού φόρτου στην περιοχή του Πειραιά, ανακουφίζοντας τους κατοίκους και τους επισκέπτες. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, έχει χτυπήσει «κόκκινο», προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις στην κίνηση.
Η επίσπευση των μελετών και ο σχεδιασμός της υπογειοποίησης βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα του Δήμου Πειραιά, με τις δύο πλευρές να συνεργάζονται για την εκπόνηση μιας ολοκληρωμένης μελέτης. Η μελέτη αυτή δεν θα περιορίζεται μόνο στη βύθιση των γραμμών αλλά θα εξετάσει και άλλες λύσεις για την κυκλοφορία στην πόλη, καθώς και ανάπλαση των γύρω περιοχών. Κύριος στόχος παραμένει η εξασφάλιση της χρηματοδότησης για την παρέμβαση.
Η επέκταση του δικτύου ηλεκτρικού σιδηροδρόμου βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο της Ελληνικό Μετρό, με σκοπό να συνενώσει τη Κηφισιά με το δίκτυο του μετρό. Η σιδηροδρομική επέκταση προς τον Άγιο Στέφανο, η οποία αφορούσε την παλιά μελέτη του 2006, τροποποιήθηκε σήμερα. Το σχέδιο περιλαμβάνει νέα στάθμευση στη Νέα Ερυθραία και τερματικό σταθμό στον κόμβο της Βαρυμπόμπης.
Πρόκειται για ένα έργο που αναμένεται να ανακουφίσει τον κορεσμένο οδικό άξονα που συνδέει την Κηφισιά με τον Φαληρικό όρμο, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις για εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους της περιοχής. Η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ θα αναδείξει μια νέα εποχή στις αστικές μεταφορές στην περιοχή, με τη διευκόλυνση της πρόσβασης στους κατοίκους και τους επισκέπτες.
Σημειώνεται ότι πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, το σχέδιο υπογειοποίησης της γραμμής του ΗΣΑΠ περιλάμβανε τη βύθιση των γραμμών μετά τον Νέο Φάληρο και την ανύψωσή τους πριν από την είσοδο στον Πειραιά. Ένας ενδιάμεσος σταθμός με την ονομασία «Καμίνια» είχε επίσης προβλεφθεί για την περιοχή της παλιάς καπναποθήκης του Κεράνη.
Η Ελληνικό Μετρό συνεχίζει τις σχετικές μελέτες, εκσυγχρονίζοντας τα παλιά σχέδια και ενσωματώνοντας νέες δημιουργικές ιδέες για μια πιο βιώσιμη και προσβάσιμη αστική συγκοινωνία.
Πηγή: tanea.gr