Απαλλαγή φόρων για σκάφη αναψυχής έως επτά μέτρα και οι επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία

Απαλλαγή φόρων για σκάφη αναψυχής έως επτά μέτρα και οι επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία

Μαζί με τα σκάφη αναψυχής και άλλες μικρές θαλάσσιες πλοίων, βάρκες και φουσκωτά μήκους έως 7 μέτρων γλυτώνουν από τη φορολογία, καθώς απαλλάσσονται τόσο από τον ειδικό φόρο πλοίων όσο και από τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Η απαλλαγή αυτή, που πραγματικά ισχύει για όλα τα σκάφη αυτού του μεγέθους, προήλθε από τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών μετά την ενεργοποίηση μιας παλαιάς διάταξης νόμου του 1975 που προκάλεσε αντιδράσεις. Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η απαλλαγή έχει αναδρομικό χαρακτήρα, καλύπτοντας τα έτη 2020 έως 2023, με τους ιδιοκτήτες να δικαιούνται επιστροφές φόρων αν έχουν ήδη πληρώσει. Ωστόσο, είναι ακατανόητο πώς το υπουργείο χαρακτηρίζει ένα σκάφος 7 μέτρων ως “μικρό”, όταν ένα σκάφος 7,5 μέτρων υπάγεται σε φόρο 200 ευρώ ετησίως. Η εφαρμογή μιας κλίμακας φορολογίας θα ήταν πιο δίκαιη, περιορίζοντας την απαλλαγή σε σκάφη πολύ μικρότερης διάστασης.

Σε άλλη είδηση, η ΑΑΔΕ στέλνει ηλεκτρονικές ειδοποιήσεις σε φορολογούμενους για απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας του 2019. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων ενημερώνονται για την οφειλή τους και έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν έως τις 31 Οκτωβρίου 2024 την πραγματική κατάσταση του οχήματός τους μέσω της εφαρμογής myCar, ώστε να διορθωθεί το καθεστώς τους. Αν δεν αποδεικνύεται η αδυναμία πληρωμής, θα χρειαστεί να καταβληθούν τα τέλη καθώς και οι αντίστοιχες ποινές.

Η ΕΛΣΤΑΤ, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της «Στατιστικής Παιδείας», υποδέχεται φοιτητές και μαθητές για εκπαιδευτικές επισκέψεις στις εγκαταστάσεις της. Οι συμμετέχοντες μπορούν να αποκτήσουν γνώσεις πάνω στη στατιστική επιστήμη και την εφαρμογή των επίσημων στατιστικών στην πολιτική και την καθημερινότητά τους.

Στην οικονομία, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, υποστήριξε ότι η ελληνική οικονομία υπήρξε πιο ευάλωτη σε σχέση με την Πορτογαλία και την Ιρλανδία devido στις μειωμένες επενδύσεις και τα καθηλωμένα επίπεδα ανάπτυξης. Χαρακτηριστικά, ανέφερε ότι από το 1973 οι επενδύσεις στην ελληνική οικονομία αυξήθηκαν μόλις κατά 0,3% ετησίως, έναντι 6,3% στην Ιρλανδία.

Επιπλέον, η Ελλάδα απέκτησε ασημένιο μετάλλιο σε διεθνή κατάταξη για τις βέλτιστες διαδικασίες διαγωνισμών στα έργα Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), σύμφωνα με την έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας. Αυτό αποδεικνύει τη χώρα ως μία από τις πιο καινοτόμες στην αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων και τη διασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού.

Πηγή: tanea.gr