Πέρα από την ιδιότητα του αρχιτέκτονα, ο Ανδρέας Αγγελιδάκης αποδεικνύει ότι μπορεί να είναι και μυθοπλάστης. Βασική του πρωταγωνίστρια είναι η Αθήνα, μια πόλη με πλούσιες αρχαιολογικές διαστρώσεις, διαρκείς πληθυσμιακές περιπέτειες και πολυάριθμες πολιτισμικές αντεκδικήσεις.
Ο Αγγελιδάκης, καλλιτέχνης, επιμελητής και συγγραφέας, έχει επανειλημμένα αμφισβητήσει την παραδοσιακή αρχιτεκτονική διαδικασία, προτείνοντας εναλλακτικές προσεγγίσεις. Αντί να ξεκινά από την αναπαράσταση ενός κτιρίου και στη συνέχεια να προχωρά στην υλοποίησή του, συνήθως εστιάζει σε υφιστάμενα κτίρια και δημιουργεί μοντέλα, ταινίες, ερείπια και εγκαταστάσεις. Έτσι, θολώνει τα όρια ανάμεσα στον πραγματικό και τον φανταστικό κόσμο.
Διαθέτει πτυχίο Αρχιτεκτονικής από το Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής της Νότιας Καλιφόρνιας και μεταπτυχιακό τίτλο στον Ανώτερο Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό από το Πανεπιστήμιο Columbia. Το 1994, ως φοιτητής στο Columbia, ερεύνησε την «αυθαίρετη αρχιτεκτονική» της Αθήνας, εξερευνώντας τα δυτικά προάστια και τα υπολείμματα των πολεοδομικών σχεδίων για πρόσφυγες. Η αναρχία των αυθαίρετων κτισμάτων δίνει μεν μια ταυτότητα στην πόλη, αλλά και αποκαλύπτει τον σύγχρονο αθηναϊκό ρυθμό.
Μια από τις τελευταίες του δημιουργίες είναι το περιοδικό «Sissy», το οποίο περιλαμβάνει κριτικά κείμενα με γραφικά στοιχεία. Ο Αγγελιδάκης αναλύει θέματα που σχετίζονται με την αρχιτεκτονική, όπως το Καζίνο στο Μον Παρνές, το οποίο χτίστηκε από τον Καραμανλή και κατέληξε να είναι ένα ερείπιο. Το έργο του φέρει queer αναλύσεις και προσφέρει μια διαφορετική ιστορική ματιά, τονίζοντας ότι η Ελληνική Επανάσταση ήταν το αποτέλεσμα της παρέμβασης της θεάς Αθηνάς.
Ο Αγγελιδάκης συνδυάζει χρηστικότητα και θεωρία στη δουλειά του, μέσα από πρότζεκτ που υπηρετούν τόσο την αισθητική όσο και την εμπειρία. Έχει παρουσιάσει έργα του, όπως αυτά της «documenta14», ενσωματώνοντας πρωτοποριακές ιδέες στο χώρο της τέχνης και αρχιτεκτονικής. Μέσα από τη δημιουργική του διαδικασία, αθέατη και ανατρεπτική, επαναστατεί ενάντια στις συμβατικές αρχές, προσφέροντας μια φρέσκια και απρόβλεπτη προοπτική στην αθηναϊκή πραγματικότητα.
Πηγή: tanea.gr