Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας με Αυστηρές Ποινές και Έμφαση στην Ασφάλεια των Αναβατών

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας με Αυστηρές Ποινές και Έμφαση στην Ασφάλεια των Αναβατών

Στη Βουλή κατατίθεται προς ψήφιση μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος περιλαμβάνει αυστηρές ποινές για παραβάτες όπως οι οδηγοί που παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη, οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ, μιλούν στο κινητό ή δεν φορούν ζώνη ασφαλείας ή κράνος.

Η βασική φιλοσοφία του νέου ΚΟΚ είναι η προστασία των αναβατών μοτοσικλετών μέσω της καθολικής χρήσης του κράνους. Ο νόμος βλέπει το κράνος ως αδιαπραγμάτευτο μέσο προστασίας και συνδέει άρρηκτα τη ζωή και την ασφάλεια του μοτοσικλετιστή με τη χρήση του. Δεν αποτελεί απλά νομικό κανόνα αλλά κανόνα ζωής.

Οι κύριες ρυθμίσεις του ΚΟΚ περιλαμβάνουν τα εξής:

1. Υποχρεωτική χρήση κράνους για όλες τις μοτοσικλέτες, με αυστηρές ποινές για τους υποτροπικούς παραβάτες.

2. Μείωση της ταχύτητας στις αστικές περιοχές, καθώς το 74% των ατυχημάτων συμβαίνει στις πόλεις, με συνέπειες σοβαρές για τη δημόσια υγεία.

3. Διαμόρφωση δρόμων με στόχο τη χαμηλότερη ταχύτητα και την προώθηση της μικροκινητικότητας, επισημαίνοντας τη σπουδαιότητα της ασφαλούς χρήσης ποδηλάτων και πατινιών. Μιλάμε για χαμηλές ταχύτητες έως 25 km/h.

4. Αντιμετώπιση αντικοινωνικής συμπεριφοράς και επανάληψης παραβατικών συμπεριφορών.

5. Προώθηση υπευθυνότητας μεταξύ των οδηγών και αποδοχή της ευθύνης τους για την οδική ασφάλεια.

6. Υψηλές ποινές για παραβάσεις που σχετίζονται με την παραβίαση σήματος, τη μη χρήση κράνους, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και την αποφυγή ζώνης ή κινητού.

Η νέα προσέγγιση επιδιώκει τη βελτίωση της κυκλοφορίας των μοτοσικλετιστών, επιτρέποντάς τους να κινούνται πιο ασφαλώς χωρίς να παρεμποδίζονται από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Η μικροκινητικότητα θεωρείται κρίσιμος παράγοντας και υποστηρίζεται η χρήση ποδηλάτων και ηλεκτρικών πατινιών με κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή τους χρήση.

Πηγή: tanea.gr