Από τις 8:30 π.μ. σήμερα, Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024, είναι διαθέσιμη η νέα πλατφόρμα id.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση ή την αντικατάσταση της ταυτότητας τους. Η δυνατότητα αυτή αφορά περιπτώσεις όπως μεταβολές στοιχείων, λήξη ισχύος, φθορά ή παλαιότητα της ταυτότητας.
Η πλατφόρμα σχεδιάστηκε στο πλαίσιο συνεργασίας των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη, με στόχο την αύξηση της διαθεσιμότητας των ραντεβού και την επακόλουθη μείωση του χρόνου αναμονής.
Η διαδικασία προγραμματισμού των ραντεβού απαιτεί από τον πολίτη να επιλέξει την Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση διαμονής του στην Ελλάδα. Στη συνέχεια, επιλέγει συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα από τη διαθέσιμη λίστα. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που τα στοιχεία δεν είναι ενημερωμένα, ο πολίτης θα πρέπει να τα επικαιροποιήσει είτε επιτόπου είτε κατά δήλωση.
Με την υποβολή του αιτήματος, ο χρηστής λαμβάνει email με τις βασικές πληροφορίες για το ραντεβού και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει. Η πλατφόρμα επιτρέπει επίσης την επαναπρογραμματισμένη ή ακύρωση του ραντεβού, το αργότερο μία ώρα πριν από την έναρξή του. Οι πολίτες θα λαμβάνουν υπενθυμίσεις μέσω email πριν από την προγραμματισμένη συνάντηση.
Αξιοσημείωτο είναι ότι σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας, ο πολίτης πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης για να προγραμματίσει ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητας.
Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και οι πολίτες εισέρχονται με τη χρήση κωδικών Taxisnet. Από αύριο, Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024, θα είναι δυνατή η δυνατότητα προγραμματισμού ψηφιακών ραντεβού. Ένα από τα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας είναι η διασφάλιση ότι παραμένει η χρονική απόσταση των ραντεβού, ώστε να ολοκληρώνεται κάθε ραντεβού πριν από την έναρξη του επόμενου.
Πηγή: tanea.gr