Αλλαγές στις διαδικασίες έκδοσης νέων ταυτοτήτων ανακοίνωσε το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, στοχεύοντας σε ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργού, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να υποβάλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας σε οποιαδήποτε αρμόδια Υπηρεσία Ασφάλειας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους.
Η αρμοδιότητα έκδοσης των Δελτίων Ταυτότητας έχει επεκταθεί, με τις υπηρεσίες ασφαλείας, όπως τα Τμήματα Ασφαλείας στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, καθώς και οι Υποδιευθύνσεις και Τμήματα Ασφαλείας σε άλλες περιοχές, να εξυπηρετούν όλους τους πολίτες. Σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν τέτοιες Υπηρεσίες, οι ταυτότητες εκδίδονται από το τοπικό Αστυνομικό Τμήμα ή την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας της περιοχής.
Ο πολίτης μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε Αρχή Έκδοσης επιθυμεί κατά την υποβολή της αίτησής του και να ορίσει συγκεκριμένη ημέρα και ώρα για το ραντεβού του, με τα στοιχεία του να αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει ενημερωμένα στοιχεία στο ΕΜΕπ, είναι υποχρεωμένος να τα επικαιροποιήσει είτε επιτόπου είτε κατά δήλωση.
Επιπλέον, μπορεί να υποβάλει αίτημα για ραντεβού και για τα ανήλικα τέκνα του, άνω των 12 ετών. Με την ολοκλήρωση της αίτησης, λαμβάνει email με τις βασικές πληροφορίες του ραντεβού και τα στοιχεία επικοινωνίας της επιλεγμένης Αρχής Έκδοσης. Εκτός από την επιλογή επαναπρογραμματισμού ή ακύρωσης του ραντεβού, ο ενδιαφερόμενος θα λαμβάνει επίσης μηνύματα υπενθύμισης.
Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται σε περιπτώσεις απώλειας ή κλοπής του Δελτίου Ταυτότητας, όπου είναι αναγκαία η επικοινωνία με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης για τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου δελτίου. Τέλος, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να προγραμματίσουν ραντεβού και για τρίτα πρόσωπα για την έκδοση ή αντικατάσταση της ταυτότητας, εκτός από ειδικές περιπτώσεις, μέσω Κ.Ε.Π.
Πηγή: tanea.gr