Η Renault παρουσίασε πρόσφατα το νέο Alpine Alpenglow Hy4, το οποίο υποστηρίζει την ιδέα ότι το υδρογόνο αποτελεί το καύσιμο του μέλλοντος, σε συνδυασμό με την υβριδική τεχνολογία. Το Alpenglow Hy4, ένα πρωτότυπο μοντέλο που εντυπωσιάζει με τις σπορ επιδόσεις και την υψηλή αυτονομία του σύμφωνα με τα πρότυπα των μοντέλων υδρογόνου, αναπτύσσει έναν 2.0 λίτρων τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα, που αποδίδει έως 340 ίππους και φτάνει τα 270 χλμ./ώρα. Η σχεδίαση του αυτοκινήτου είναι αεροδυναμική και κατασκευάζεται κυρίως από ανθρακονήματα, ενώ διαθέτει τρεις δεξαμενές των 55 λίτρων, χωρητικότητας 2,1 κιλών υδρογόνου.
Η Toyota, με την εμπειρία της στον τομέα του υδρογόνου, παρουσίασε το Mirai πριν σχεδόν δέκα χρόνια, το πρώτο μοντέλο υδρογόνου στην Ευρώπη. Περισσότερα μοντέλα αναμένονται και από άλλες εταιρείες κινητικότητας, όπως η BMW. Η Hyundai παρουσίασε πρόσφατα τη δική της λύση, την «HTWO Grid», που καλύπτει όλες τις φάσεις της αξιακής αλυσίδας του υδρογόνου, από την παραγωγή μέχρι τη χρήση.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει να δημιουργήσει ένα επαρκές δίκτυο πρατηρίων υδρογόνου έως το 2030, προκειμένου να τροφοδοτούν τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου που μετατρέπουν το υδρογόνο σε ηλεκτρισμό. Στην Ελλάδα, το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα προβλέπει την εγκατάσταση 26 πρατηρίων υδρογόνου μέχρι το 2030, με το πρώτο να αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2024.
Παρά τις υψηλές δυνατότητες του υδρογόνου, η βιομηχανία αντιμετωπίζει προκλήσεις, καθώς η επίτευξη μιας τέτοιας μεγάλης επένδυσης είναι αμφίβολη τη στιγμή που οι εταιρείες συνεχίζουν να επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση. Σημαντικοί παίκτες της αγοράς, όπως η Bosch, προβλέπουν ότι το υδρογόνο θα αναπτύσσεται παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση, η οποία αναμένεται να κυριαρχήσει έως το 2030. Ωστόσο, η τεχνολογία του υδρογόνου θεωρείται ακριβή, καθώς το κόστος χρήσης ενός μεσαίου αυτοκινήτου υδρογόνου είναι σχεδόν 14 φορές υψηλότερο σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό.
Πηγή: tanea.gr