Υπουργείο Εργασίας: Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας κ. Κωστή Χατζηδάκη ρυθμίζονται τα ειδικά αλλά και επιμέρους ζητήματα αναφορικά με το πως θα διενεργείται η διαδικασία για τα περιστατικά βίας και παρενόχλησης στην εργασία ενώπιον του ΣΕΠΕ.

Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας κ. Κωστή Χατζηδάκη ρυθμίζονται τα ειδικά αλλά και επιμέρους ζητήματα αναφορικά με το πως θα διενεργείται η διαδικασία για τα περιστατικά βίας και παρενόχλησης στην εργασία ενώπιον του ΣΕΠΕ.

Η απόφαση που εκδόθηκε απαγορεύει κάθε μορφής βία και παρενόχληση στην εργασία (συμπεριλαμβανομένης της βίας και παρενόχλησης λόγω φύλου και της σεξουαλικής παρενόχλησης) σε όλες τις επιχειρήσεις/εργοδότες. Έρχεται δε σε συνέχεια της εξειδίκευσης των πολιτικών που υποχρεούνται να καταρτίζουν οι επιχειρήσεις με προσωπικό άνω των 20 ατόμων, για την καταπολέμηση τέτοιων περιστατικών και τη διαχείριση των καταγγελιών.

Ποια τα κυριότερα σημεία της απόφασης

Τα κυριότερα σημεία της απόφασης είναι τα ακόλουθα:

  • Κάθε πρόσωπο, είτε είναι εργαζόμενος, είτε εργοδότης, που θίγεται από περιστατικό βίας και παρενόχλησης σε βάρος του έχει δικαίωμα αίτησης ενώπιον του ΣΕΠΕ για την επιβολή κυρώσεων στον εργοδότη εφόσον αυτός δεν λαμβάνει μέτρα
  • Για να είναι παραδεκτή η αίτηση, θα πρέπει να είναι επώνυμη, έγγραφη και συγκεκριμένη, με αναγραφή των πλήρων στοιχείων του αιτούντος-θιγομένου και του καθ’ ου (που αφορά η καταγγελία), καθώς και των συγκεκριμένων περιστατικών ή συμπεριφορών βίας και παρενόχλησης στην εργασία.
  • Η συζήτηση της αίτησης προσδιορίζεται εντός το αργότερο 10 ημερών από την κατάθεσή της και στη συνέχεια αποστέλλεται πρόσκληση σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, δηλαδή στον αιτούντα-θιγόμενο, στον εργοδότη (ανεξάρτητα αν είναι το καταγγελλόμενο πρόσωπο ή όχι) και σε άλλο εργαζόμενο (όταν είναι αυτός το καταγγελλόμενο πρόσωπο), να παρασταθούν στη συζήτηση. Η διαδικασία ολοκληρώνεται εντός δυο μηνών από την υποβολή της καταγγελίας.
  • Ο Επιθεωρητής Εργασίας μπορεί να εξετάζει τα εμπλεκόμενα μέρη μεμονωμένα ή κατ΄αντιπαράσταση. Έχει επίσης δικαίωμα αυτοψίας και ελεύθερη πρόσβαση στα αρχεία της επιχείρησης/εργοδότη, καθώς και σε τυχόν οπτικοακουστικό υλικό που συλλέγεται από την επιχείρηση για νόμιμο σκοπό.
  • Όπως προβλέπεται ρητά από τον νόμο για την Προστασία της Εργασίας, κατά τη διαδικασία αντιστρέφεται το βάρος της απόδειξης. Με άλλα λόγια, εφόσον ο αιτών έχει προσκομίσει στοιχεία από τα οποία πιθανολογείται η εκδήλωση περιστατικού βίας ή παρενόχλησης (συμπεριλαμβανομένης της παρενόχλησης λόγω φύλου και της σεξουαλικής παρενόχλησης), ο καταγγελλόμενος καλείται να αποδείξει ότι δεν συνέτρεξαν τέτοιες περιστάσεις.
  • Η διαδικασία ολοκληρώνεται με το αιτιολογημένο πόρισμα του Επιθεωρητή, που μπορεί να περιλαμβάνει την επιβολή διοικητικών κυρώσεων καθώς και την υποβολή μηνυτήριας αναφοράς, εάν συντρέχει περίπτωση ποινικού αδικήματος.

Χατζηδάκης: Αντιμετωπίζουμε ένα υπαρκτό πρόβλημα

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ.Κωστής Χατζηδάκης, πριν από λίγους μήνες μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη, με θέμα το «Me Too Greece» είχει δηλώσει πως «αντιμετωπίζουμε ένα υπαρκτό πρόβλημα, που συζητήθηκε, πριν από λίγους μήνες, εκτεταμένα και με μεγάλη ένταση. Και ενισχύουμε το θεσμικό πλαίσιο για τη βία και παρενόχληση στο χώρο εργασίας, κινούμενοι σε πέντε κατευθύνσεις:

1. Διευρύνουμε το πεδίο των απαγορευμένων συμπεριφορών, προσθέτοντας και τη βία στους χώρους εργασίας, το λεγόμενο mobbing. Διευρύνουμε επίσης το πεδίο των προστατευόμενων προσώπων, ώστε να μην καλύπτει μόνο τους εργαζόμενους, αλλά και τους αιτούντες εργασία και τους εθελοντές. Παράλληλα, εισάγουμε αυτοτελή απαγόρευση (για τη σεξουαλική παρενόχληση και τη βία), αποσυνδεδεμένη από την έννοια των διακρίσεων στην αγορά εργασίας (π.χ. λόγω φύλου).

2. Ενισχύουμε τις υποχρεώσεις των εργοδοτών. Μεταξύ άλλων, εισάγουμε την υποχρεωτική κατάρτιση πολιτικών για την καταπολέμηση της βίας και της παρενόχλησης, τον ορισμό προσώπου “συνδέσμου” για την παροχή συμβουλών και την υιοθέτηση εσωτερικών διαδικασιών διαχείρισης εσωτερικών καταγγελιών. Επιπροσθέτως, διευρύνουμε το “Σήμα Ισότητας” στις επιχειρήσεις και στη θεματική της βίας και της παρενόχλησης, συμπεριλαμβάνουμε τους κινδύνους βίας και παρενόχλησης στο κεφάλαιο της υγείας και ασφάλειας στην εργασία και προβλέπουμε υποχρέωση παροχής εκπαίδευσης στους εργαζόμενους, ως μέσο προληπτικής δράσης.

3. Μεριμνούμε για την άμεση προστασία των θιγομένων, με την πρόβλεψη απομάκρυνσης ή μετακίνησης από την εργασία ενός εκ των δύο μερών με την υποβολή της καταγγελίας, με την απαγόρευση αντιποίνων και με την αντιστροφή του βάρους της απόδειξης, πλην του ποινικού μέρους.

4. Εισάγουμε ειδικές προβλέψεις στη διαδικασία ενώπιον του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας (ΣΕΠΕ) για την κατά προτεραιότητα διερεύνηση καταγγελιών για βία και σεξουαλική παρενόχληση στους χώρους εργασίας, με διεξαγωγή της έρευνας από Επιθεωρητή ανώτερης βαθμίδας και εχέγγυα προστασίας της ιδιωτικότητας των εμπλεκομένων. Συστήνεται επίσης Αυτοτελές Τμήμα υπό το Γενικό Επιθεωρητή για την παρακολούθηση των σχετικών καταγγελιών και την παροχή συμβουλών στους Επιθεωρητές.

5. Επιδιώκουμε την ευρύτερη ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης, με την προσθήκη στις αρμοδιότητες των δημοτικών και περιφερειακών επιτροπών ισότητας, ώστε να περιλαμβάνεται και η διάσταση της βίας και της παρενόχλησης στην εργασία».

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: pagenews.gr