Αφού ταρακουνήθηκε επικίνδυνα στο τέλος της προηγούμενης δεκαετίας, η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi έχει ξαναμπεί σε τροχιά ανάπτυξης.  Ήδη από το κρίσιμο λόγω της πανδημικής κρίσης 2020, η τρεις εταιρείες έθεσαν τις βάσεις για μια νέα λειτουργία. Σχεδιάζοντας μάλιστα επενδύσεις εκατομμυρίων στην ηλεκτροκίνηση. Η ιδέα της συγχώνευσης που αποτελούσε ταμπού, απορρίφθηκε ασυζητητί ύστερα από την κρίση στη […]

Αφού ταρακουνήθηκε επικίνδυνα στο τέλος της προηγούμενης δεκαετίας, η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi έχει ξαναμπεί σε τροχιά ανάπτυξης.  Ήδη από το κρίσιμο λόγω της πανδημικής κρίσης 2020, η τρεις εταιρείες έθεσαν τις βάσεις για μια νέα λειτουργία. Σχεδιάζοντας μάλιστα επενδύσεις εκατομμυρίων στην ηλεκτροκίνηση.

Η ιδέα της συγχώνευσης που αποτελούσε ταμπού, απορρίφθηκε ασυζητητί ύστερα από την κρίση στη Συμμαχία, καθώς συνδεόταν σε μεγάλο βαθμό με την πτώση του Carlos Ghosn. Τότε δεν τέθηκε καν θέμα αλλαγής της συμμετοχής των μετόχων.

Ευτυχής και πολλά υποσχόμενη κατάληξη των διαβουλεύσεων

Η κατάληξη των διαβουλεύσεων ήταν τα τρία μέρη να συνεργαστούν καλύτερα στον τεχνικό τομέα και να γίνουν πιο ανταγωνιστικά και πιο κερδοφόρα σε μια ταχέως μεταβαλλόμενη αυτοκινητοβιομηχανία. Ήταν απαραίτητο να μπει ένα τέλος σε γελοιογραφικές καταστάσεις, όπως το γεγονός ότι φτάσαμε να δούμε τη Renault και τη Nissan να αναπτύσσουν υβριδική τεχνολογία η καθεμιά από μόνη της!

Έτσι, κάθε τεχνολογία αναπτύσσεται από μία και μόνη φίρμα, με την υποστήριξη των άλλων δύο, με το αποτέλεσμα να ωφελεί και τους τρεις. Κάτι που μπορεί να αφορά έναν κινητήρα, μια πλατφόρμα, έναν εξοπλισμό…

Πάνω από όλα όμως, η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi αναπτύσσει μια στρατηγική «έξυπνης διαφοροποίησης» για τα μελλοντικά μοντέλα της. Η ιδέα είναι να ορίζουν για τα επόμενα πρότζεκτ ένα επιθυμητό επίπεδο κοινών σημείων. Κάτι που θυμίζει την αρχή του «αδελφού αυτοκινήτου» που ισχύει πλέον στον Όμιλο Stellantis.

Η σύλληψη του Carlos Ghosn

Αυτή η αναδιάρθρωση πυροδοτήθηκε, μετά τον σάλο που ξέσπασε,  γύρω από τη σύλληψη του πρώην αφεντικού της Nissan Carlos Ghosn το 2018, κάτι που αποκάλυψε ρήγματα στη συμμαχία.

«Πριν από τρία χρόνια, η συμμαχία βίωνε μια κρίση άνευ προηγουμένου στην ιστορία της που βασιζόταν στην έλλειψη εμπιστοσύνης», είπε ο Σενάρ στους δημοσιογράφους. Όμως «αυτή η περίοδος ανήκει στο παρελθόν» και η συνεργασία μας τώρα είναι «πιο δυνατή από ποτέ» λόγω των γερών θεμελίων και της ευελιξίας μας, πρόσθεσε.

«Μαζί, κάνουμε τη διαφορά για ένα νέο και παγκόσμιο βιώσιμο μέλλον», συνέχισε ο Senard. 

Η εποχή της ηλεκτροκίνησης

Καθώς αυξάνεται η ζήτηση για λιγότερο ρυπογόνα οχήματα και αυξάνεται η πίεση για μείωση των αρνητικών επιπτώσεων  της αυτοκινητοβιομηχανίας στην κλιματική αλλαγή, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν στόχους για σταδιακή κατάργηση των οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.

Τον Δεκέμβριο, η αυτοκινητοβιομηχανία Toyota με τις κορυφαίες πωλήσεις παγκοσμίως παρουσίασε επίσης ένα ακόμα πιο φιλόδοξο σχέδιο για την επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων της, αυξάνοντας τον στόχο πωλήσεων EV κατά 75%.

Ο γερμανικός κολοσσός αυτοκινήτων Volkswagen δήλωσε επίσης ότι θα αυξήσει τις επενδύσεις του σε ηλεκτρικά οχήματα και ψηφιοποίηση σε 89 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια. Και ο ιαπωνικός γίγαντας των ηλεκτρονικών ειδών Sony ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα βρει μια εταιρεία φέτος, ώστε  να διερευνήσει το επικείμενο άλμα στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των EV.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: pagenews.gr