Ένας από τους ενάγοντες, κατέθεσε για τον γίγαντα του Διαδικτύου πως αντιμετωπίζει τους διανομείς σαν «σκλάβους».

Σχεδόν 400 διανομείς συμμετέχουν στη μαζική και μεγάλη νομική μάχη για τα εργασιακά δικαιώματα τους, έχοντας φέρει ενώπιον της Δικαιοσύνης τoν παγκόσμιο κολοσσό των ηλεκτρονικών αγορών, Amazon.

Είναι οδηγοί που έχουν παραδώσει δέματα για την Amazon και  έχουν συμμετάσχει σε μια νομική μάχη ζητώντας αποζημίωση από τον κολοσσό λιανικής πώλησης του Διαδικτύου για τα εργασιακά δικαιώματα τους, που όπως λένε καταπατώνται, σύμφωνα με όσα  αποκαλύπτει ρεπορτάζ της Independent.

Η νομική εταιρεία που ανέλαβε τη μεγάλη εργατική δικαστική μάχη

Η νομική εταιρεία Leigh Day ξεκίνησε τον δικαστικό αγώνα, αναλαμβάνοντας την εκπροσώπηση ενός οδηγού μόλις πριν από λίγους μήνες – αλλά ο αριθμός των ανάλογων αγωγών πλέον, έχει ανέβει στους  392.

Οι διανομείς που μεταφέρουν και διανέμουν αγαθά σε διευθύνσεις πελατών της  Amazon,  μέσω εταιρειών, «συνεργατών υπηρεσιών παράδοσης», όπως λέγονται ταξινομούνται ως αυτοαπασχολούμενοι, με βασικά δικαιώματα των εργαζομένων, όπως ο κατώτατος μισθός και η αμοιβή αδείας, να καταλύονται. 

Ένας διανομέας που συμμετείχε στη νομική αγωγή αποκάλυψε πώς άντεξε τις εξαντλητικές βάρδιες παραδίδοντας έως και 300 πακέτα την ημέρα και όταν αρρώστησε βρέθηκε αντιμέτωπος, με περισσότερο από έναν μήνα άδεια χωρίς αμοιβή. Κατηγόρησε την Amazon ότι αντιμετωπίζει τους οδηγούς σαν «σκλάβους», προτρέποντάς την πολύ απλά να τους αναγνωρίσει ως υπαλλήλους.

Ως πού μπορεί να φτάσουν οι αποζημιώσεις

Ο δικηγόρος Leigh Day πιστεύει ότι τουλάχιστον 3.000 οδηγοί θα μπορούσαν να δικαιούνται αποζημίωση 10.500 λιρών κατά μέσον όρο έκαστος, κάθε χρόνο που παραδίδουν δέματα για την εταιρεία που ιδρύθηκε από τον δισεκατομμυριούχο Τζεφ Μπέζος – που σημαίνει ότι η Amazon μπορεί να χρειαστεί να πληρώσει εκατομμύρια λίρες.

Ο γίγαντας του Διαδικτύου – ο οποίος σημείωσε κέρδη 5,8 δισεκατομμυρίων λιρών, μόνο για τους πρώτους τρεις μήνες του περασμένου έτους – έχει αντιμετωπίσει προηγουμένως ισχυρισμούς, πως ορισμένοι οδηγοί που εργάζονται σε εταιρείες ταχυμεταφορών και που παραδίδουν τα εμπορεύματά  με εξαντλητικούς ρυθμούς και καλύπτοντας μεγάλες αποστάσεις, τελικά στο τέλος κάθε μήνα, στο σπίτι τους, έχουν φέρει λιγότερα από τον κατώτατο μισθό.

Υπάρχει και δεδικασμένο, όπως υπάρχουν παραδείγματα και αλλού στον δυτικό και όχι μόνο, κόσμο

Η νομική ενέργεια ακολουθεί μια απόφαση ορόσημο κατά της Uber πέρυσι, στην οποία το Ανώτατο δικαστήριο αποφάσισε ότι οι οδηγοί της εφαρμογής πρέπει να ταξινομηθούν ως εργαζόμενοι και να έχουν εργασιακά δικαιώματα. 

Έρχεται δε, κατόπιν μίας  έρευνας σε οδηγούς που είχαν παραδώσει δέματα για το Amazon κατά τη διάρκεια της περιόδου των Χριστουγέννων, η οποία έρευνα διαπίστωσε ότι σχεδόν εννέα στους δέκα αποκάλυψαν ότι οι στόχοι τους οποίους καλούνταν ημερησίως να εκπληρώσουν, όπως και οι συνθήκες εργασίας, τους έθεταν σε σοβαρό κίνδυνο βλάβης. 

Η δημοσκόπηση με 131 διανομείς συμπεριλαμβανομένων 75 που είχαν εγγραφεί εκείνη τη στιγμή για να υποβάλουν επίσης αγωγές με νομικές αξιώσεις, διενεργήθηκε από το Leigh Day το διάστημα  μεταξύ 27 Δεκεμβρίου 2021 και 8 Ιανουαρίου 2022. 

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: pagenews.gr