Με ένα νέο αυστηρότερο πλαίσιο θα τιμωρούνται όσοι οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ. Οι αλλαγές αυτές καταγράφονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και περιλαμβάνονται στις τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονοµίας. Με τις συγκεκριμένες διατάξεις προβλέπεται μέχρι και ισόβια κάθειρξη για όποιον οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών και προκαλέσει απώλεια ανθρώπινων ζωών. Ειδικότερα στο άρθρο 4 ορίζεται ότι τροποποιούνται τα άρθρα 272, 290, 290Α και 291, 308 του Ποινικού Κώδικα.

1.Στη διάταξη του άρθρου 272 η παράγραφος 2 αναριθµείται σε 3 και προστίθεται νέα παράγραφος 2 που έχει ως εξής:

«2. Η πράξη της προηγούµενης παραγράφου τιµωρείται µε κάθειρξη έως δέκα έτη αν ο υπαίτιος την τελεί ενώ διαπράττει διατάραξη κοινής ειρήνης (άρθρο 189 παρ. 1-3).»

2.H διάταξη του άρθρου 290 παράγραφος 1 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Όποιος διαταράσσει την ασφάλεια της συγκοινωνίας στους δρόµους:

α) µε καταστροφή, βλάβη ή µετακίνηση εγκαταστάσεων ή οχηµάτων,

β) µε τοποθέτηση ή διατήρηση εµποδίων,

γ) µε αλλοίωση σηµείων ή σηµάτων ή µε τοποθέτηση ή διατήρηση εσφαλµένων σηµείων ή σηµάτων, ή

δ) µε άλλες, εξίσου επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, τιµωρείται:

αα) µε φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηµατική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγµατα,

ββ) µε φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο,

γγ) µε κάθειρξη έως δέκα έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσµα τη βαριά σωµατική βλάβη άλλου ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,

δδ) µε κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσµα τον θάνατο άλλου.

Αν προκλήθηκε ο θάνατος µεγάλου αριθµού ανθρώπων, το δικαστήριο µπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.»

Οι αλλαγές στα οχήματα όπως αποφασίστηκαν από την ΕΕ

Την ίδια στιγμή το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποφάσισε ότι τα νέα αυτοκίνητα που θα διατίθενται στην αγορά από τα μέσα του 2022, θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με αναβαθμισμένα συστήματα ασφαλείας, που θα αποτρέπου μεταξύ άλλων την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, όπως αναφέρει το newsauto.gr.

Επίσης η τοποθέτηση των λεγόμενων «μαύρων κουτιών» και στα οχήματα θα αποτελεί γεγονός καθώς η νέα νομοθεσία προβλέπει την ύπαρξη συστημάτων καταγραφής δεδομένων συμβάντος.

Τα νέα υποχρεωτικά συστήματα

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα (συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, λεωφορείων, ημιφορτηγών και οχημάτων τύπου SUV) θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά ασφαλείας:

  • ευφυής έλεγχος ταχύτητας,
  • εγκατάσταση συστήματος για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος,
  • σήματα επείγουσας στάθμευσης,
  • συστήματα ανίχνευσης οπισθοπορείας,
  • συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντος,
  • ακριβής παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών,
  • συστήματα προειδοποίησης της υπνηλίας και της προσοχής του οδηγού,
  • προηγμένα συστήματα προειδοποίησης διάσπασης της προσοχής του οδηγού.
  • προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης,
  • συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας σε έκτακτη ανάγκη,
  • διευρυμένες περιοχές προστασίας πρόσκρουσης της κεφαλής ικανές να μετριάζουν τους τραυματισμούς σε συγκρούσεις με ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Επίσης πέραν των παραπάνω οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να κατασκευάζουν με τέτοιο τρόπο τα οχήματά τους ώστε να μειώνονται σημαντικά τα τυφλά σημεία γύρω από αυτά. Επίσης θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με συστήματα ανίχνευσης πεζών, ποδηλατών αλλά και άλλων οχημάτων. Επόμενο βήμα για την Επιτροπή αποτελεί η ομαλή μετάβαση στα αυτοκίνητα με αυτόνομα συστήματα οδήγησης.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: pagenews.gr