Τις τελευταίες ημέρες υπάρχει έντονη επικαιρότητα κυρίως για τις καταγγελίες που υπάρχουν. Το ελληνικό MeToo μεγαλώνει καθημερινά καθώς οι καταγγελίες παίρνουν τη δικαστική οδό. Ένα από τα ερωτήματα που υπάρχουν είναι αν όλα τα παραπάνω θα επηρεάσουν άμεσα και την ψήφο των πολιτών σε μελλοντικές εκλογές. Η Μαρία Καρακλιούμη μίλησε στο Pagenews.gr και στην εκπομπή Opinion Leader με τον Δημήτρη Τάκη, δίνοντας απαντήσεις σε όλα τα καίρια ερωτήματα.

Η πολιτική αναλύτρια της δημοκοπικής εταιρίας Rass, τόνισε ότι παρά το έντονο ενδιαφέρον που υπάρχει για το ελληνικό MeToo δεν είναι αρκετό να επηρεάσει την ψήφο των πολιτών. Αντίθετα εκτίμησε ότι η επόμενη μέρα μετά το τέλος της πανδημίας και ειδικότερα η οικονομική κατάσταση της χώρας θα επηρεάσει τις επόμενες εκλογές.

Για τη δυσπιστία που υπήρχε στο παρελθόν για τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων

«Δεν θα έλεγα ότι αυτό έγινε άδικα γιατί ο κλάδος μας έδωσε τέτοια δικαιώματα. Όταν όμως προσεγγίζεις με τη μεγαλύτερη επιστημονική συνέπεια ένα αντικείμενο σπάνια πέφτεις έξω και η δημοσκόπηση είναι κάτι που έχει εργαλειοποιηθεί από τα πολιτικά κόμματα και από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Τα στοιχεία που βλέπει κανείς είναι για να τα χρησιμοποιεί συμβουλευτικά στις πολιτικές που θέλει να ασκήσει.

Μπορώ να πω ότι όταν είμαστε μακριά από τις εκλογές πρέπει να κοιτάμε περισσότερο τα πιο ουσιαστικά στοιχεία και τις επί μέρους συζητήσεις και όχι τόσο την πρόθεση ψήφου. Το μυαλό ενός πολίτη δυο χρόνια πριν τις εκλογές δεν σκέφτεται ούτε ποιο κόμμα θα ψηφίσει, ούτε σε ποιον βουλευτή να δώσει τον σταυρό του».

Για το αν η πρόσφατη επικαιρότητα με τις καταγγελίες που υπάρχουν θα αφήσει το στίγμα της και θα έχει επίπτωση στα δυο μεγάλα κόμματα

«Η επικαιρότητα επηρεάζει τη γνώμη του πολίτη την ώρα που συμβαίνει ένα γεγονός και αν τα πράγματα είναι σημαντικά και μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή του τότε μπορεί να το βρούμε μπροστά μας στις εκλογές. Το ελληνικό MeΤοο είναι ένα σημαντικό θέμα και κάτι που η ελληνική κοινωνία το ξέρει εδώ και χρόνια. Το γεγονός ότι προέκυψε τώρα και το συζητάμε δείχνει μια ωριμότητα. Σαν κοινωνία έχουμε ωριμάσει και μπορούμε να μιλάμε για τέτοια θέματα.

Ο μέσος πολίτης επηρεάζεται και όλα αυτά που ακούγονται δεν είναι ωραία. Οι πιο πολλοί που αντιδρούν μένουν στα αστικά κέντρα. Αυτό συμβαίνει γιατί στα αστικά κέντρα φέρονται να δείχνουν περισσότερο ενδιαφέρον, ίσως να νιώθουν ότι είναι και κάτι πιο κοντά τους. Τις περισσότερες φορές αυτά συμβαίνουν σε κεντρικές περιοχές. Ωστόσο δεν θα δούμε να επηρεάζεται άμεσα η ψήφος. Υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα που μπορεί να επηρεάσουν στην ψήφο. Βέβαια το MeToo συνδυάστηκε με την περίοδο που έχει ξεκινήσει η φθορά στην κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Στο παρελθόν οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν μια περίοδο χάριτος 7-8 μηνών. Αυτή η κυβέρνηση έχει καταφέρει να έχει πάνω από ενάμιση χρόνο. Το θέμα είναι τι θα γίνει μετά την πανδημία, αυτό δεν μπορεί να το προβλέψει κανείς. Το πως θα είμαστε, ψυχολογικά, κοινωνικά και οικονομικά θα επηρεάσει άμεσα την ψήφο μας».

Για το αν ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται ακόμα στην περίοδο χάριτος και αν προβλέπει πτώση της δημοτικότητάς του

«Ο κύριος Μητσοτάκης διατηρεί τα ηγετικά χαρακτηριστικά του και δεν επηρεάζεται από την κριτική που ασκείται στην κυβέρνηση. Η περίοδος που ζούμε είναι απρόβλεπτη και όλοι οι ηγέτες και πρωθυπουργοί φτάνουν σε ένα σημείο καμπής όπου από εκεί και μετά ξεκινάει η πτώση που τις περισσότερες φορές δεν είναι εύκολο να ανακοπεί. Οι δικές μας μετρήσεις είναι καλές και δεν δείχνουν ότι έχει φτάσει ακόμα σε αυτό το σημείο».

Για το τι δείχνουν οι πρώτες μετρήσεις για το MeToo

«Περισσότερο επηρεάστηκε η Αττική από τον χιονιά παρά από το MeToo, αυτό είναι το κερασάκι στην τούρτα. Η κυβέρνηση έχει ακόμα περιθώρια γιατί πρέπει να δούμε πως θα αντιμετωπιστεί η πανδημία και η επόμενη μέρα. Πως θα είναι η οικονομία, τι θα γίνει με το ταμείο ανάκαμψης.

Πρέπει να δούμε επίσης πως θα πάει η τουριστική σεζόν. Αυτό που πρέπει να κοιτάξει η κυβέρνηση είναι το τι θα λέει ο κόσμος τον Σεπτέμβριο λίγο πριν την ΔΕΘ. Οι επόμενες εκλογές θα επηρεαστούν από την επόμενη μέρα της πανδημίας και κυρίως της οικονομίας. Ο εμβολιασμός έφερε μια αισιοδοξία και πλέον οι πολίτες δεν λένε ότι τους απασχολεί ο Covid, αλλά τι θα γίνει οικονομικά μετά την πανδημία».

Για το αν έχουμε επιστρέψει στο μοντέλο που κάθε κυβέρνηση κέρδιζε και δεύτερη τετραετία

«Πλέον δεν έχουμε μαζικές μετακινήσεις ψηφοφόρων, κάτι που σημαίνει ότι τα μεγάλα κόμματα θα διατηρήσουν τον μεγαλύτερο όγκο των ψηφοφόρων τους. Εγώ κρατάω μια επιφύλαξη γιατί υπάρχει ένα ποσοστό 6-8 % οι οποίοι δεν είναι παραδοσιακοί ψηφοφόροι των κομμάτων. Ουσιαστικά η μετακίνησή τους από ένα κόμμα το άλλο διαμορφώνει τα εκλογικά αποτελέσματα».

Για το αν ο Αλέξης Τσίπρας εξακολουθεί να είναι το δυνατό χαρτί του ΣΥΡΙΖΑ

«ΣΥΡΙΖΑ και Τσίπρας είναι ταυτόσημα για τους ψηφοφόρους που από το 2015 άρχισαν στηρίζουν το κόμμα ερχόμενοι από άλλους χώρους. Αυτοί οι άνθρωποι πήγαν για τον Αλέξη Τσίπρα και όχι για τον ΣΥΡΙΖΑ. Το κρίσιμο για το κόμμα είναι να εκφράσει αυτό το κομμάτι και όχι να αναλώνεται σε ιδεολογήματα που αφορούν τον παλιό ΣΥΡΙΖΑ του 3%.

Δεν βλέπω κάποιον άλλο που θα μπορούσε να ηγηθεί και να φέρει υψηλά αποτελέσματα. Το βασικό είναι να παγιωθεί το 25% και μετά να δουν για παραπάνω. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι οριστικά ένα κόμμα εξουσίας. Υπάρχει χώρος για ένα νέο κόμμα και αυτός είναι στο κέντρο. Εκεί που υπήρχε το ΠΑΣΟΚ και πλέον δεν εκφράζεται από το ΚΙΝΑΛ».

Πηγή: pagenews.gr