Ορίστε ένας προτεινόμενος τίτλος για το άρθρο:“Πώς το TikTok Επηρεάζει τη Γλώσσα της Gen Z”

Ορίστε  ένας προτεινόμενος τίτλος για το άρθρο:“Πώς το TikTok Επηρεάζει τη Γλώσσα της Gen Z”

Η Gen Z έχει υιοθετήσει μια πληθώρα νέων λέξεων και εκφράσεων που έχουν διαδοθεί κυρίως μέσω του TikTok. Όροι όπως “demure”, “yapping” και “delulu” έχουν γίνει δημοφιλείς, με την ετικέτα #demure να μετράει περίπου 800.000 δημοσιεύσεις στην πλατφόρμα. Οι νέοι σήμερα χρησιμοποιούν τη λέξη “demure” με έναν ειρωνικό τόνο για να περιγράψουν ποικίλα πράγματα. Η λέξη “yapping”, που σημαίνει «η πάρλα» στα ελληνικά, και η φράση “delulu” είναι επίσης κεντρικά στοιχεία της σύγχρονης γλώσσας της Gen Z.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι νέες λέξεις παίρνουν πολλές φορές νέα σημασία, όπως συμβαίνει με τον όρο “skibidi”, ο οποίος προήλθε από ένα meme που περιλαμβάνει ένα τραγούδι σε τουαλέτα και μπορεί να σημαίνει «cool», «κακό» ή «too much», ανάλογα με το πλαίσιο. Η ταχύτητα με την οποία διαδίδονται αυτές οι λέξεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εντυπωσιακή, με τουλάχιστον 100 αγγλικές λέξεις να ανανεώνονται ή να αποκτούν νέα νόημα στο TikTok κάθε χρόνο, σύμφωνα με τον Tony Thorne, διευθυντή του Slang and New Language Archive στο King’s College του Λονδίνου.

Ο τρόπος με τον οποίο οι νέοι επικοινωνούν έχει επίσης αλλάξει. Γλωσσολόγοι πιστεύουν ότι η πλατφόρμα επηρεάζει όχι μόνο το λεξιλόγιο αλλά και την προφορά τους. Ένας νέος τύπος προφοράς, γνωστός ως “προφορά TikTok”, περιλαμβάνει το φαινόμενο του “uptalk”, όπου ο τονισμός αυξάνεται στο τέλος των προτάσεων. Η ηλικία των χρηστών του TikTok, οι οποίοι είναι κυρίως 18-34 ετών, παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή, καθώς οι νέοι συχνά αναδεικνύονται σε γλωσσικούς καινοτόμους.

Παράλληλα, η δημιουργία νέων λέξεων έχει ιστορικό ρίζες, καθώς οι νέοι πάντοτε επιθυμούσαν να διαφοροποιούνται από τους ενήλικες. Στα social media, αυτοί οι νεολογισμοί βρίσκουν ένα ευρύ κοινό. Όπως σημειώνει ο Christian Ilbury, γλωσσολόγος στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, αυτή η διαδικασία μπορεί να περιγραφεί ως «εργασία γλωσσικής ταυτότητας», αν και οι γονείς τείνουν να την ερμηνεύουν ως αναζητήσεις προσοχής.

Η γλώσσα συνεχίζει να εξελίσσεται, κάτι που δημιουργεί προκλήσεις στους σχεδιαστές λεξικών. Το Oxford English Dictionary (OED), ο πιο γνωστός χρονικογράφος της γλώσσας της Βρετανίας, προσθέτει πια μόνο λέξεις αφού έχουν χρησιμοποιηθεί για περίπου πέντε χρόνια, κάτι που εκ των πραγμάτων είναι πολύ αργό για να παρακολουθήσει το σύγχρονο λεξιλόγιο. Για παράδειγμα, μόλις τώρα προστέθηκαν λέξεις όπως «binge-worthy», οι οποίες ήδη αρχίζουν να ξεχνιούνται. Ωστόσο, η «λέξη της χρονιάς» για το 2023, το “rizz”, το οποίο εξακολουθεί να χρησιμοποιείται, δείχνει την επίδραση που έχουν οι διαδικτυακές πλατφόρμες στη γλωσσική εξέλιξη.

Πηγή: tanea.gr