Η Σκοτεινή Πραγματικότητα των Δικτύων Διακίνησης Μεταναστών στην Ευρώπη

Η Σκοτεινή Πραγματικότητα των Δικτύων Διακίνησης Μεταναστών στην Ευρώπη

Αρχικά, ο ρεπόρτερ του BBC περιμένει έξω από τον κεντρικό σταθμό της πόλης Έσσεν, φορώντας μια μυστική κάμερα και προσποιούμενος ότι είναι μετανάστης από τη Μέση Ανατολή, ονόματι «Hamza». Έχει επικοινωνήσει με έναν άντρα, τον Αμπού Σαχάρ, που γνώρισε μέσω WhatsApp και συναντιούνται για πρώτη φορά. Ο Σαχάρ του έχει στείλει νωρίτερα ένα βίντεο με μια φουσκωτή λέμβο, η οποία είναι διαθέσιμη και φυλάσσεται σε μια αποθήκη στην περιοχή του Έσσεν.

Καθώς περπατούν στο κέντρο του Έσσεν, ο Σαχάρ αναφέρει ότι είναι πολύ «ριψοκίνδυνο» να επισκεφτεί την αποθήκη, παρόλο που δηλώνει ότι απέχει λιγότερο από 15 λεπτά με το αυτοκίνητο. Όταν ο Hamza ρωτά για την επιλογή αυτού του σημείου στη Γερμανία, ο Σαχάρ μιλά για «ασφάλεια» και «logistics». Το Έσσεν είναι αρκετά κοντά στην περιοχή του Καλαί, που επιτρέπει τη γρήγορη πρόσβαση, ενώ ταυτόχρονα δεν είναι αμέσως κοντά στις πιο επιτηρημένες παραλίες.

Η έρευνα του BBC αποκαλύπτει ότι η φετινή χρονιά είναι η πιο θανατηφόρα για τις διελεύσεις από τη Μάγχη, με περισσότερους από 28.000 ανθρώπους να έχουν πραγματοποιήσει το επικίνδυνο ταξίδι με υπερφορτωμένες βάρκες. Οι διακινητές προσφέρουν το «πακέτο» με κόστος 15.000 €, το οποίο περιλαμβάνει τη λέμβο, εξωλέμβιο κινητήρα και σωσίβια.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι διακινητές αισθάνονται αρκετά τολμηροί ώστε να μεταφέρουν εξοπλισμό στο Καλαί μέσα σε «τρεις, τέσσερις ώρες», δείχνοντας ότι είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν αυτοκινητόδρομους για να φέρουν τους πρόσφυγες πιο κοντά στη Μ. Βρετανία. Τα σκάφη, όπως αναφέρθηκε, συχνά κατασκευάζονται στην Κίνα, μεταφέρονται στην Τουρκία και στη συνέχεια διανέμονται στην Ευρώπη, με τα χρήματα να κατατίθενται μέσω του συστήματος Hawala, το οποίο παρακάμπτει τις επίσημες τράπεζες.

Όλα αυτά τα στοιχεία ήρθαν στο φως χάρη σε μυστικές καταγραφές του BBC, που φωτίζουν τη λειτουργία των δικτύων διακίνησης μεταναστών στην Ευρώπη. Πηγή: tanea.gr