Παρά την πανδημία του κορωνοϊού και τα μέτρα που έχουν θεσπιστεί για τον περιορισμό της διασποράς της νόσου το λιανικό εμπόριο φαίνεται ότι πήρε «ανάσα» τον Οκτώβριο, λίγο δηλαδή πριν το δεύτερο lockdown, με τον όγκο των πωλήσεων να καταγράφει άνοδο 4,7%. Ο τζίρος φαίνεται να αυξήθηκε σε βιβλία, τρόφιμα, έπιπλα και ηλεκτρικά είδη.

Ειδικότερα, αύξηση υπήρξε σε: Φαρμακευτικά- καλλυντικά (29,9%), Βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη (20%), Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (7,7%), Πολυκαταστήματα (6,8%), Έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακό εξοπλισμό (5,6%) και Ένδυση- υπόδηση (5%). Στον αντίποδα, ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε μόνον σε δύο επιμέρους κατηγορίες καταστημάτων και συγκεκριμένα σε: Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (9,3%) και Τρόφιμα- ποτά- καπνό (0,1%).

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε αύξηση 4,7% τον Οκτώβριο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2019, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2020 σημείωσε αύξηση 4%. Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 3,8% τον Οκτώβριο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2020.

Παράλληλα, ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές) παρουσίασε αύξηση 4,4% τον μήνα Οκτώβριο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2019, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2020 σημείωσε αύξηση 4,1%. Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 3,6% τον Οκτώβριο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2020.

Προβληματισμός με τα περιοριστικά μέτρα:

Φυσικά, οι αυξήσεις που αναφέρθηκαν παραπάνω δεν ήταν παρά μια μικρή αλλά σημαντική βοήθεια στους επιχειρηματίες που βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού με την συνεχόμενη επιβολή  περιοριστικών μέτρων. Τις προηγούμενες ημέρες, είχε αναφερθεί πως, το άνοιγμα του λιανικού εμπορίου θα γίνει σταδιακά και όχι πριν από τις 15 Ιανουαρίου.

Το επόμενο βήμα μετά το click away, θα είναι το click in shop, δηλαδή το ραντεβού όχι απλώς για την παραλαβή κάποιας παραγγελίας, αλλά για την επίσκεψη του πελάτη εντός του καταστήματος. Όπως λένε, όμως, οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου, μια τέτοια λύση δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τα μικρά καταστήματα των λίγων τετραγωνικών, συμπληρώνοντας ότι ήδη η αγορά πλην κέντρου λειτουργεί ατύπως με ανάλογο τρόπο, με την αγωνία της κάλυψης έστω ελάχιστου μέρους των απωλειών τζίρου.

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων ανοίγει στις 11 Ιανουαρίου, δηλαδή πιθανότατα πριν καν τεθεί σε εφαρμογή το σύστημα click in shop. Όλες οι έρευνες των τελευταίων ετών από την ΕΣΕΕ, έχουν δείξει ότι πάνω από τους μισούς εμπόρους αναδεικνύουν ως πιο αποδοτικό το χρονικό διάστημα των εκπτώσεων ως το τέλος Ιανουαρίου κι αυτό επιτείνει την αγωνία των περίπου 235 χιλιάδων επαγγελματιών του κλάδου αλλά των 350 χιλιάδων εμποροϋπαλλήλων, για τον τζίρο αυτής της περιόδου.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: pagenews.gr