Καύσιμα: Σε… σταυρόλεξο για γερούς λύτες είναι η τελική τιμή του κόστους της βενζίνης, όταν θα ανοίξει η πλατφόρμα για το fuel pass 2

Σε… σταυρόλεξο για γερούς λύτες είναι η τελική τιμή του κόστους της βενζίνης, όταν θα ανοίξει η πλατφόρμα για το fuel pass 2. Είναι ενδεικτικό πως κατά τη διάρκεια της παρουσίασης από το Υπουργείο Οικονομικών έδωσαν δύο ενδεικτικές τιμές, προκειμένου να φέρουν ως παραδείγματα.

Πιο συγκεκριμένα χρησιμοποίησαν τη μέση τιμή στην Ηπειρωτική Ελλάδα, που αυτή τη στιγμή κυμαίνεται στα 2,4 ευρώ/λίτρο και στα νησιά 2,55 ευρώ/λίτρο. Όμως μέχρι την πρεμιέρα του ανοίγματος της πλατφόρμας, είναι άγνωστο το πόσο θα φτάσει η τελική τιμή.

Εδώ πρέπει να πούμε πως το κλείσιμο της εβδομάδας βρήκε την Ελλάδα με την 3η ακριβότερη τιμή στην Ευρωζώνη πίσω μόνο από την Φινλανδία και την Δανία με 2,42€/λίτρο. Με την Δανία όμως πια μας χωρίζει μόλις 1 λεπτό από 9 την προηγούμενη εβδομάδα. Ανησυχητικό είναι επίσης ότι διευρύνεται συνεχώς η απόσταση ανάμεσα στην ελληνική τιμή και τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο ο οποίος βρέθηκε στα 2,03 ευρώ/λίτρο. 39 λεπτά η μεταξύ τους διαφορά αυτήν την εβδομάδα από 36 την προηγούμενη.

Από τους 51 νομούς, μόνο 6 έχουν μέση τιμή κάτω από 2,4€/λίτρο, οι νομοί Αττικής, Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Κορινθίας, Πιερίας και Χίου, αν και εκεί υπάρχει ο μειωμένος ΦΠΑ. Στις Κυκλάδες η μέση τιμή ξεπερνά πλέον τα 2,66€/λίτρο, ενώ οι νομοί Δωδεκανήσου και Κεφαλονιάς βρίσκονται πάνω από τα 2,5€.

Γι’ αυτό και στο 2 fuel pass η επιδότηση φτάνει τα 100€ για τα αυτοκίνητα και τα 70€ για τις μηχανές ενώ σωστά το ΥΠΟΙΚ αύξησε το κίνητρο χρήσης της ψηφιακής κάρτας αντί της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό στα 15€ αντί 5€ αφού στον πρώτο κύκλο fuel pass μόλις 2/10 έκαναν χρήση της κάρτας.

Μάλιστα 8 λεπτά σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα αυξήθηκε η μέση τιμή στο πετρέλαιο κίνησης, η οποία βρέθηκε στα 2,11€/λίτρο. Παρόλο που ισχύει η οριζόντια έκπτωση των 15 λεπτών, η Ελλάδα συνεχώς ακριβαίνει κι έχει πια την 6η υψηλότερη τιμή από 9η μια βδομάδα πριν 10 λεπτά πάνω από τον κοινοτικό μέσο όρο που βρέθηκε στα 2,03€/λίτρο.

Αν η κυβέρνηση αποφάσιζε αύριο να αποσύρει την επιδότηση, τότε η Ελλάδα θα έκανε άλμα στην πρώτη 3αδα με τις ακριβότερες τιμές πετρελαίου κίνησης πίσω μόνο από τις Σκανδιναβικές χώρες, Σουηδία και Δανία.

Όλα αυτά συμβαίνουν παρά το γεγονός ότι η διεθνής τιμή του πετρελαίου έχει υποχωρήσει 10% περίπου μέσα στον Ιούνιο από τα 120$ στα 106$ το βαρέλι. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η βενζίνη παραμένει ψηλά γιατί η διεθνής τιμή της (Platts Mediterranean) με βάση την οποία τιμολογούν τα διυλιστήρια παραμένει κοντά σε ιστορικά υψηλά ενώ και το ευρώ συνεχώς αδυνατίζει έναντι του δολαρίου. Μόνο τον τελευταίο μήνα έχει χάσει 2% έναντι του αμερικανικού νομίσματος.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: pagenews.gr