Είναι γεγονός ότι, όταν πέφτουν τα επίπεδα του νερού, τα πλοία μπορούν να πάρουν λιγότερο φορτίο, μειώνοντας έτσι το επίπεδο της χωρητικότητάς τους.

Η στάθμη του πλωτού ποταμού, που έχει τις απαρχές του πηγάζει στην Ελβετία και διασχίζει ολόκληρη τη Γερμανία πριν εκβάλει στη Βόρεια Θάλασσα, πέφτει διαρκώς και περισσότερο. Η εξέλιξη αυτή εγείρει τις διογκούμενες ανησυχίες του κλάδου, γιατί το όριο της χωρητικότητας του ποταμού έχει, στην πραγματικότητα, ήδη συμπληρωθεί.

Είναι γεγονός ότι, όταν πέφτουν τα επίπεδα του νερού, τα πλοία μπορούν να πάρουν λιγότερο φορτίο, μειώνοντας έτσι το επίπεδο της χωρητικότητάς τους.

Το αίτημα για μεγαλύτερη χωρητικότητα των πλοίων, που διέρχονται από τον Ρήνο, προσκρούει, εκτός από την υπερθέρμανση, σε δύο βασικούς λόγους. Αφενός, οι εισαγωγείς άνθρακα ζητούν τεράστιες ποσότητες φορτίου, επειδή οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα υποτίθεται ότι θα λειτουργήσουν περισσότερο ως αποτέλεσμα της κρίσης φυσικού αερίου. Αφετέρου, και αυτό είναι επίσης συνέπεια του πολέμου της Ουκρανίας, τα σιτηρά από την Ουκρανία δεν θα διανέμονται μόνο σιδηροδρομικά και με φορτηγά, αλλά και με πλοία, εξέλιξη που, με τη σειρά της, απαιτεί ακόμη μεγαλύτερα επίπεδα χωρητικότητας για τα πλοία.

Η τελευταία δραματική κατάσταση για τον ιστορικό και τεράστιο ποταμό της Ευρώπης δεν καταγράφηκε πολύ καιρό πριν. Το 2018, ο Ρήνος είχε τόσο μικρές ποσότητες νερού, που κινδύνευσε ακόμη και η παροχή καυσίμων στα πρατήρια καυσίμων. Ιδιαίτερα, η χημική βιομηχανία επλήγη σοβαρά, με πολλά σημαντικά εργοστάσια κατά μήκος του Ρήνου. Οι χαλυβουργικές εταιρείες έπρεπε επίσης να σταματήσουν την παραγωγή τους, με την οικονομική ζημιά να ανέρχεται σε δισεκατομμύρια ευρώ.

Η ανησυχία, λοιπόν, δεν είναι καινούργια για τον μεγάλο αυτό ποταμό. Όμως, πλέον, η κατάσταση έχει εκτροχιασθεί πραγματικά, με τη στάθμη του νερού να φθάνει σε ιστορικά αρνητικά ρεκόρ.

Το Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας δηλώνει τη σχετική ανησυχία και άνθρωποι από την αγορά επισημαίνουν ότι η επιδείνωση μπορεί να συνεχιστεί. «Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για μια πιο ακραία αλλαγή της στάθμης του νερού συνολικά», υπογραμμίζει ο Schwanen, Διευθύνων Σύμβουλος της Inland Shipping, που εδρεύει στο Λουξεμβούργο.

Γράψτε το σχόλιο σας

Πηγή: pagenews.gr