Βελτίωση της Υγειονομικής Φροντίδας για Παιδιά και Ενήλικες με Νέο Νομοσχέδιο Υγείας

Βελτίωση της Υγειονομικής Φροντίδας για Παιδιά και Ενήλικες με Νέο Νομοσχέδιο Υγείας

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση χθες, στοχεύει στη βελτίωση της δημόσιας υγείας, με έμφαση στην πρόληψη και στη μείωση των ανισοτήτων στην υγειονομική φροντίδα. Στο πλαίσιο αυτό, ορίζεται η ένταξη παιδιάτρων στη βάση των προσωπικών γιατρών, ώστε 530.000 ανήλικοι πολίτες να έχουν πρόσβαση σε δωρεάν ιατρική φροντίδα.

Επιπλέον, με το ίδιο νομοσχέδιο, η κυβέρνηση επεκτείνει τον κατάλογο των προσωπικών γιατρών για τους ενήλικες, προσθέτοντας όλους τους γιατρούς υπηρεσίας υπαίθρου καθώς και εκείνους που θέλουν να αποκτήσουν ειδικότητα Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης τους. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι τα τέλη του επόμενου έτους θα έχει ενταχθεί στο σύστημα το 75% των δικαιούχων ασθενών, ενώ αυτήν τη στιγμή το ποσοστό είναι μόλις 56,9%.

Μια ενδιαφέρουσα παράμετρος είναι ότι αυτή τη φορά δεν θα επιβάλλονται ποινές ή αντικίνητρα, ως μέρος της στρατηγικής εφαρμογής, αλλά παρατείνεται η προθεσμία έως τον Ιούνιο του 2025. Αν οι πολίτες δεν έχουν εγγραφεί σε προσωπικό γιατρό της επιλογής τους έως τότε, θα εγγράφονται αυτόματα από το σύστημα, με τη διαδικασία να γίνεται στο επίπεδο των δήμων.

Επιπρόσθετα, το άρθρο 10 του νομοσχεδίου επαναφέρει το θέμα των οικονομικών κινήτρων για 40.000 ευρώ σε μεικτές απολαβές για τους γιατρούς που θα εκπαιδευτούν στις ειδικότητες Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής και Εσωτερικής Παθολογίας το 2025. Η συζήτηση γύρω από αυτό το θέμα είχε προκαλέσει αντιδράσεις πέρυσι, με κάποιους να υποστηρίζουν ότι ευνοεί συγκεκριμένες ειδικότητες και δημιουργεί ανισότητες μεταξύ των γιατρών.

Τέλος, το νομοσχέδιο εισάγει και μια επανάσταση στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας με την ίδρυση επτά Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας. Αυτά τα κέντρα θα προσφέρουν υγειονομικές υπηρεσίες στους πολίτες και παράλληλα θα λειτουργούν ως κέντρα εκπαίδευσης και έρευνας.

Πηγή: tanea.gr