Στο Μενίδι, ένα τρένο πέρασε από διάβαση το βράδυ του Σαββάτου, ενώ οι μπάρες ήταν σηκωμένες. Η διάβαση αυτή είναι αρκετά κεντρική, με πολλά αυτοκίνητα και φορτηγά να τη διασχίζουν καθημερινά.
Το γεγονός αυτό έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά συμπτώσεων που εγείρουν ανησυχίες για την ασφάλεια του ελληνικού σιδηροδρόμου. Τη Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου, η αμαξοστοιχία 1531 προσέκρουσε σε πεσμένους κορμούς δέντρων ανάμεσα στους σταθμούς Σφενδάλης και Αφιδνών. Ευτυχώς, δεν υπήρξε τραυματισμός, αν και ένα κομμάτι κορμού έσπασε το τζάμι και καρφώθηκε στον θάλαμο οδήγησης.
Ένα άλλο περιστατικό συνέβη την ίδια ημέρα, όταν η αμαξοστοιχία 1337 ακινητοποιήθηκε μεταξύ Νιάματα και Διακοπτό λόγω πτώσης δέντρου εντός της γραμμής. Αυτά τα περιστατικά υπογραμμίζουν το έλλειμμα των ασφαλών διαδικασιών και υποδομών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Ειδικοί επισημαίνουν ότι για να βελτιωθούν τα επίπεδα ασφάλειας απαιτούνται 90 αυτόματα συστήματα, συνολικού κόστους 18 εκατομμυρίων ευρώ. Αν και αυτά εξασφαλιστούν σήμερα, η εγκατάστασή τους θα απαιτήσει τουλάχιστον δυόμισι χρόνια.
Η αδυναμία ασφάλειας γίνεται πιο εμφανής μετά τα πρόσφατα συμβάντα, όπως η παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών στους Αγίους Αναργύρους. Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η σύγκρουση αυτή αποφεύχθηκε χάρη στην ικανότητα και προσοχή των μηχανοδηγών.
Η κατάσταση των αφύλακτων διαβάσεων παραμένει άλυτη, με την έλλειψη χρημάτων και ανταλλακτικών να εμποδίζουν την επίλυση του προβλήματος. Τα συστήματα ασφαλείας που χρησιμοποιούνται σε κάποιες διαβάσεις είναι ηλικίας 25 έως 30 ετών, και λείπουν τα απαραίτητα ανταλλακτικά για την επισκευή τους σε περίπτωση βλάβης.
Το βίντεο που κυκλοφόρησε, το οποίο τεκμηριώνει την κατάσταση, δείχνει αυτοκινήτα να περιμένουν για να περάσουν την αφύλακτη διάβαση, υπογραμμίζοντας τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Πηγή: tanea.gr