Συνομιλίες για την ανανέωση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στον Τομέα της Ναυτιλίας

Συνομιλίες για την ανανέωση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στον Τομέα της Ναυτιλίας

Σήμερα, Τετάρτη 2 Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατικής Ναυτιλίας – ΣΕΕΝ και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας – ΠΝΟ. Το κύριο θέμα της συνάντησης ήταν η ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, πέρα από την αύξηση των μισθών των εργαζομένων, συζητήθηκαν και εργασιακά ζητήματα που αφορούν τους ναυτικούς της ομοσπονδίας. Η ΣΕΕΝ αντέτεινε αύξηση 3% αντί της 12% που απαιτούσε η ΠΝΟ, αναφέροντας τον πληθωρισμό στο 2,9%, και πρότεινε να τερματιστεί η συνάντηση χωρίς συζήτηση για τις συνθήκες εργασίας. Αυτό οδήγησε σε αδιέξοδο και η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ συνεδρίασε εκτάκτως για να εξετάσει την «αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας».

Οι ναυτεργάτες ανέφεραν ότι βρίσκονται μπροστά σε μια δύσκολη κατάσταση με την αύξηση των τιμών στα βασικά αγαθά, ενέργεια και υγεία. Επίσης, σημείωσαν ότι οι ναυτεργάτες στα ταχύπλοα σκάφη έρχονται αντιμέτωποι με την τετράμηνη δρομολόγηση, που προκαλεί σημαντικές αλλαγές στην εργασία τους και τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες.

Η ΠΝΟ επεσήμανε την ανάγκη να αναδειχθούν οι υπερκερδείς των εταιρειών, οι οποίες λαμβάνουν σημαντικά χρηματικά ποσά από το Κράτος για τις άγονες γραμμές. Κατήγγειλε επίσης ότι οι σχετικές ρυθμίσεις και τα δικαιώματα των ναυτεργατών παραβιάζονται.

Μετά από αυτές τις εξελίξεις, η Εκτελεστική Επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα την αποστολή Εξωδίκων για την κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας στις 22 & 23 Οκτωβρίου και την αποστολή κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια για την προστασία των απεργιακών κινητοποιήσεων. Η ΠΝΟ «απαιτεί» την κατάργηση του Ν.41/50 και την τροποποίηση του καθεστώτος δρομολόγησης των Ε.Γ/Ο.Γ και Ταχυπλόων Πλοίων, προτείνοντας επτάμηνη υποχρεωτική δρομολόγηση.

Τέλος, η ομοσπονδία υπογράμμισε ότι οι ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές προϋποθέτουν ναυτεργάτες με θεσμοθετημένα δικαιώματα, απαιτώντας την τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσίας για τη διασφάλιση της ασφάλειας και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Πηγή: tanea.gr