Ανατριχίλα προκαλούν οι εικόνες του «Αίολος Κεντέρης» (Aeolos Kenteris), του επιβατικού πλοίου που κάποτε έσπασε ρεκόρ ταχύτητας και τώρα έχει εγκαταλειφθεί στη φθορά και την αδιαφορία ανοιχτά της Αουγκούστα, ενός λιμανιού στη νοτιοανατολική Σικελία. Η πλοιοκτησία του έχει χαθεί στην ιστορία, και οι σημερινές εικόνες αποτυπώνουν την κατάσταση του θρυλικού πλοίου: σκουριασμένο, μισοβυθισμένο με σπασμένα παράθυρα και άδεια σαλόνια γεμάτα σκουπίδια.
Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2000 σε γαλλικό ναυπηγείο και πήρε το όνομά του από τον μυθικό θεό των ανέμων Αίολο και τον Ολυμπιονίκη στίβου Κώστα Κεντέρη. Στην αρχή, το «Αίολος Κεντέρης» δρομολογήθηκε από την NEL και θεωρήθηκε το κόσμημα των ελληνικών θαλασσών, έχοντας δυνατότητα μεταφοράς 1.742 επιβατών και 442 οχημάτων, με ταχύτητες που έφταναν τους 40 κόμβους. Δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Λέσβος.
Αν και αρχικά είχε επιτυχία, σύντομα άρχισαν να εμφανίζονται προβλήματα, όπως ζημιές από την παράχωση και λειτουργικά προβλήματα στους κινητήρες του. Η κατάσταση οδήγησε σε χιλιάδες παράπονα για τα απόνερα του πλοίου, με το γνωστό αστείο των λουόμενων στη Χαλκιδική: «Βγείτε από τη θάλασσα, έρχεται το Κεντέρης». Το 2006, οι κινητήρες αντικαταστάθηκαν, και το πλοίο πήρε το προσωνύμιο “Κόσμημα του Αιγαίου”, δρομολογούμενο στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Σαντορίνη.
Ωστόσο, το 2007 και με βάση την έντονη κριτική για τη λειτουργία του, αποφασίστηκε η πώληση του πλοίου στην Pictor Shipping SA έναντι 85 εκατομμυρίων δολαρίων. Μετονομάστηκε σε Red Sea I και δρομολογήθηκε στη γραμμή Σαφάγκα-Τζέντα στην Αραβία. Από το 2011 μέχρι το 2016, το πλοίο παρέμεινε παροπλισμένο στα Σελήνια Σαλαμίνας, εν τέλει ναυλώθηκε στην Ιταλία για ανακαίνιση, αλλά η διαδικασία καθυστέρησε και το πλοίο κατασχέθηκε λόγω χρεών 5.000.000 ευρώ.
Σήμερα, το «Αίολος Κεντέρης» παραμένει μισοβυθισμένο στην Αουγκούστα, με τις προσπάθειες για απομάκρυνσή του από το λιμάνι μέχρι στιγμής να είναι άκαρπες. Η εικόνα του πλοίου φέρνει θλίψη και νοσταλγία σε εκείνους που θυμούνται τα ταξίδια τους με αυτό.
Πηγή: tanea.gr