Αλλαγή Στρατηγικής: Πώς οι Επιχειρήσεις Αντιμετωπίζουν την Πτώση της Ζήτησης με Εκπτώσεις και Προσφορές

Αλλαγή Στρατηγικής: Πώς οι Επιχειρήσεις Αντιμετωπίζουν την Πτώση της Ζήτησης με Εκπτώσεις και Προσφορές

Κολοσσοί του λιανεμπορίου και εστιατόρια, που επί χρόνια αύξαναν τις τιμές τους, τώρα βρίσκονται σε αναζήτηση νέων πελατών και στρέφονται σε εκπτώσεις λόγω της πτώσης της καταναλωτικής ζήτησης, σύμφωνα με την Wall Street Journal. Οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με προϊόντα όπως έπιπλα από την ΙΚΕΑ και αθλητικά παπούτσια Air Jordan ανακοινώνουν πρόσφατα μειώσεις τιμών. Αυτό συμβαίνει μερικώς επειδή οι προηγούμενες αυξήσεις τιμών λόγω των υψηλότερων εξόδων εφοδιαστικής και εργασίας δεν φαίνονται πλέον βιώσιμες, καθώς η ζήτηση για μη βασικά αγαθά, όπως έπιπλα και ακριβά υποδήματα, έχει μειωθεί.

Ο πληθωρισμός υποχώρησε φέτος, αλλά οι καταναλωτές περιορίζονται σε αγορές βασικών αγαθών, όπως τρόφιμα και στέγαση, λόγω των αυξημένων τιμών. Σύμφωνα με τον Jon Abrahamsson Ring, διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου Inter IKEA, η εταιρεία έχει μειώσει παγκοσμίως τις τιμές προϊόντων της κατά περίπου 10%, την μεγαλύτερη πτώση στην ιστορία της, προκειμένου να τονώσει τη ζήτηση. Παρά τις μειώσεις τιμών, οι ετήσιες πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 5,3%, καθώς οι πελάτες δαπανούν λιγότερα.

Η Nike, από την άλλη, προχωρά σε μειώσεις τιμών για την εκκαθάριση του αποθέματος προϊόντων που δεν πωλούνται γρήγορα. Οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 10% και τα κέρδη της κατά 28% σε σύγκριση με πέρυσι. Η εταιρεία προειδοποίησε για πιθανές περαιτέρω πτώσεις πωλήσεων, κάνοντας ανάγκη για περισσότερες προωθητικές ενέργειες.

Τα εστιατόρια επενδύουν επίσης σε εκπτώσεις για να ενθαρρύνουν τις πωλήσεις. Σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Black Box Intelligence, η κίνηση σε εστιατόρια, κυρίως σε αλυσίδες που σερβίρουν στους πελάτες, έχει μειωθεί. Η Domino’s Pizza ανακοίνωσε μικρή αύξηση τιμών, αλλά χρησιμοποιεί προσωρινές προσφορές για να προσελκύσει πελάτες. Επίσης, η McDonald’s προβαίνει σε ειδικές προσφορές για να κρατήσει τα γεύματα προσιτά.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Domino’s, Russell Weiner, χαρακτήρισε την τρέχουσα κατάσταση ως «πόλεμο στην πίτσα», υποδεικνύοντας τον ανταγωνισμό στις τιμές μεταξύ των αλυσίδων εστιατορίων. Η Darden Restaurants και η Olive Garden έχουν επίσης ενεργοποιήσει προσφορές τιμών, επιδιώκοντας να παραμείνουν ανταγωνιστικοί στην αγορά.

Πηγή: tanea.gr