Η πρακτική δεν θεωρείται παραπλανητική, κι αυτό επειδή στη συσκευασία αναγράφεται το σωστό βάρος, ανεξάρτητα αν το μέγεθός της παραμένει το ίδιο

Την εμφάνισή του και στην Ελλάδα κάνει το shrinkflation. Η λέξη προέρχεται από τις αγγλικές λέξεις shrink που σημαίνει συρρικνώνω και inflation που σημαίνει πληθωρισμός. Πρόκειται, δε, για πρακτική που ακολουθούν οι βιομηχανίες τροφίμων κυρίως σε περιόδους σημαντικών αυξήσεων στο κόστος παραγωγής προκειμένου στην πραγματικότητα να διατηρούν ή και να αυξάνουν τα περιθώρια κέρδους, μειώνοντας την πωλούμενη ποσότητα και πουλώντας την στις ίδιες ή σε υψηλότερες τιμές.

Παρόλα αυτά η πρακτική δεν θεωρείται παραπλανητική, κι αυτό επειδή στη συσκευασία αναγράφεται το σωστό βάρος, ανεξάρτητα αν το μέγεθός της παραμένει το ίδιο, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα είχε τεράστιο κόστος για τις εταιρίες.

Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδ. Γεωργιάδη, το shrinkflation βρίσκεται στο μικροσκόπιο των ελέγχων της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι χρειάζεται αρκετός χρόνος για να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι, να τεκμηριωθεί η παράβαση και να επιβληθούν τα σχετικά πρόστιμα.

Μέχρι τότε οι οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέχουν πολύ καλά τι αναγράφεται στις συσκευασίες των προϊόντων που αγοράζουν και κυρίως να κοιτάζουν το ταμπελάκι που συνοδεύει το προϊόν στο ράφι του σούπερ μάρκετ με την τιμή ανά μονάδα μέτρησης.

Πηγή: pagenews.gr