Δήμος Μήλου: Στόχος; να προσεγγίσει περισσότερους τουρίστες

Το μνημόνιο συνεργασίας, μεταξύ του Δήμου Μήλου και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, για την παράλληλη λειτουργία του αεροδρομίου Μήλου ως πεδίο προσγείωσης για ιδιωτικά αεροσκάφη και αεραθλητισμό, ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο Μήλου.

Στο πλαίσιο των προσπαθειών του Δήμου Μήλου για την αναβάθμιση, κατά το δυνατόν, των υπηρεσιών που προσφέρει ο αερολιμένας στο νησί, και με στόχευση σε ποιοτικό και υψηλού επιπέδου τουρισμό, ο Δήμαρχος Μήλου προχώρησε στην εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο, για την υπογραφή σχετικού μνημονίου συνεργασίας με την ΥΠΑ, προκειμένου παράλληλα με την υποδοχή εμπορικών πτήσεων, το αεροδρόμιο Μήλου να υποδέχεται επίσης ιδιωτικά αεροσκάφη, αλλά και αεροσκάφη του αεραθλητισμού.

Τι προβλέπει το μνημόνιο συνεργασίας

Σύμφωνα με το σχέδιο του μνημονίου συνεργασίας, μεταξύ της ΥΠΑ και του Δήμου Μήλου, το οποίο παρουσιάστηκε στο Σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου προς έγκριση, για την λειτουργία του Αεροδρομίου Μήλου ως πεδίου προσγειώσεως κατά τη διάρκεια εκτός ωραρίου λειτουργίας του αερολιμένα και τη μετατροπή του σε πεδίο προσγείωσης (ανατολή με δύση), σημειώνεται, πως ο Αερολιμενάρχης έχει την ευθύνη να ειδοποιεί τον Δήμο και το τοπικό Αστυνομικό Τμήμα, ότι κατά τη λήξη του ωραρίου λειτουργίας του αερολιμένα:

  • Το κτήριο του αεροσταθμού του αεροδρομίου είναι ασφαλώς κλειστό
  • Ο διάδρομος προσγείωσης είναι καθαρός
  • Το ανεμούριο είναι λειτουργικό και
  • Η ύπαρξη τροχήλατου πυροσβεστήρα σε ενδεδειγμένη θέση έξω από τον σταθμό – κτήριο του αεροδρομίου.

Το αεροδρόμιο θα μετατρέπεται σε πεδίο προσγείωσης μόνο εφόσον πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις.

Βάσει του σχετικού μνημονίου, στο πεδίο προσγείωσης μπορούν να εξυπηρετούνται οι πτήσεις και η στάθμευση αεροσκαφών που διαθέτουν όλες τις προβλεπόμενες άδειες σύμφωνα με τον Αεροπορικό Κανονισμό Ελλάδος.

Μπορούν να εξυπηρετούνται πτήσεις για επιχειρηματικούς, μεταφορικούς και αεραθλητικούς σκοπούς, χωρίς χρέωση, με την υποχρέωση να τηρούν τους προβλεπόμενους κανονισμούς. Μπορούν να εξυπηρετηθούν αεροπλάνα, ελικόπτερα, αεροσκάφη με ειδικές απαιτήσεις (π.χ. ανεμόπτερα, ακροβατικά, πειραματικά και άλλα με ειδικές χρήσεις), εφόσον διαθέτουν τις προβλεπόμενες άδειες από την ΥΠΑ. Μπορεί να εξυπηρετηθεί η εκτέλεση των πτήσεων όλων των κατηγοριών του αεραθλητισμού, αεραθλητικά σωματεία όλων των νομών της Ελλάδας, καθώς επίσης και αεραθλητικά σωματεία αναγνωρισμένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, εφόσον διαθέτουν τις προβλεπόμενες άδειες από την ΥΠΑ. Μπορούν να εξυπηρετηθούν εκπαιδευτικές πτήσεις αεροσκαφών των επαγγελματικών σχολών της Ελλάδας. Θα υπάρχει η δυνατότητα για τον ανεφοδιασμό των διερχόμενων αεροσκαφών με τη μελλοντική δημιουργία της υποδομής σταθμού ανεφοδιασμού automated self-refueling.

Ο Δήμος Μήλου αναλαμβάνει την πρότερη υποχρέωση να διαθέτει εντεταλμένο υπάλληλο, η ευθύνη και η αρμοδιότητα του οποίου συνίσταται μόνο στο να ανοίγει και να κλείνει (κλειδώνει – ξεκλειδώνει) τη θύρα του αεροδρομίου που έχει υποδειχθεί, μετά την άφιξη αεροσκάφους, ώστε να εξέρχονται του αεροδρομίου ή να εισέρχονται σε αυτό με ασφάλεια οι πιλότοι, το πλήρωμα και οι επιβάτες.

Κατά τη διάρκεια της χρήσης του αεροδρομίου ως πεδίο προσγείωσης, το κτήριο του αεροσταθμού θα παραμένει κλειστό. Η ευθύνη του υπαλλήλου του Δήμου, ο οποίος θα καλείται συντονιστής, περιορίζονται μόνο στην ταυτοποίηση του κυβερνήτη του αεροσκάφους, στην επιβεβαίωση του αριθμού των επιβαινόντων σύμφωνα με την πρότερη υποχρεωτική ειδοποίηση του κυβερνήτη του αεροσκάφους, στο άνοιγμα-κλείσιμο της ενδεδειγμένης θέσης του αεροδρομίου.

Σε περίπτωση σοβαρού συμβάντος ή υποψίας παραβίασης του Κανονισμού, ο υπάλληλος του Δήμου θα απευθύνεται στις Αερολιμενικές Υπηρεσίες ή στην αστυνομία, για περαιτέρω διερεύνηση και πιθανές κυρώσεις. Για οποιοδήποτε θέμα που αφορά στην παραβίαση κανονισμών, αποφάσεων, οδηγιών κλπ, επιλαμβάνεται η ΥΠΑ. Ο εντεταλμένος υπάλληλος του Δήμου και ο Δήμος Μήλου δε φέρουν καμία ευθύνη.

Τέλος, ο Δήμος Μήλου αναλαμβάνει την υποχρέωση να προσδιορίσει μία διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου καθώς και ένα νούμερο τηλεφώνου που ο χειριστής μπορεί να καλεί ή να αναγράφει, τουλάχιστον 24 ώρες πριν την προγραμματισμένη πτήση τα στοιχεία της πτήσης του.

Ευκαιρία ανάπτυξης για τη Μήλο και άλλα 5 νησιά

Από πλευράς του Δημάρχου Μήλου, κ. Μανόλη Μικέλη, τονίστηκε ότι είχε γίνει αυτή η διερευνητική κίνηση το προηγούμενο διάστημα, λόγω και των καλών σχέσεων των στελεχών του Δήμου με τον Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, κ. Γιώργο Δριτσάκο.

Μιλώντας για το σκεπτικό αυτής της ενέργειας, ο Δήμαρχος σημείωσε, ότι κάθε χρόνο, πάνω από 400 ιδιωτικά αεροπλάνα μπαίνουν στον ελληνικό εναέριο χώρο από το εξωτερικό αναζητώντας πεδία προσγείωσης. Στο πλαίσιο αυτό, είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον και για το αεροδρόμιο της Μήλου, όπως και για ακόμη πέντε αεροδρόμια της χώρας.

Στόχος, σύμφωνα με τον Δήμαρχος, ήταν «να μπορέσουμε να φιλοξενήσουμε αυτό το κομμάτι του τουρισμού, που δεν το είχαμε στη Μήλο, αυτούς τους επισκέπτες, στο δικό μας αεροδρόμιο».

Σε ό,τι αφορά στη στελέχωση της θέσης του εντεταλμένου υπαλλήλου από τον Δήμο, οι αρμοδιότητες της οποίας περιεγράφηκαν παραπάνω, ο κ. Μικέλης τόνισε, ότι λόγω της υποστελέχωσης των δημοτικών υπηρεσιών, υπάρχει και το ενδεχόμενο να ζητηθεί η συνδρομή ιδιώτη.

Σε κάθε περίπτωση, ο αρμόδιος υπάλληλος αναμένεται να περάσει από εκπαιδευτική διαδικασία, ωστόσο, σύμφωνα με το Δήμαρχο, δεδομένου ότι η λειτουργία του πεδίου προσγείωσης, θα γίνεται από την ανατολή έως τη δύση του ηλίου, όταν θα είναι παρόν και το προσωπικό του αεροδρομίου, δεν πρόκειται για κάποια ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία, καθώς θα υπάρχει ανά πάσα στιγμή και σχετική καθοδήγηση.

Τέλος, αναφέρθηκε και στη συνδρομή του Αερολιμενάρχη, προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο της υποδομής για τον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: pagenews.gr