Covid Free Wallet: Με τροπολογία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης δρομολογείται η ψηφιοποίηση της αστυνομικής ταυτότητας.

Το υπουργείο ψηφιακής Διακυβέρνησης προχωρά σε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ελέγχου των πιστοποιητικών που εισάγονται στο Covid Free Wallet. Από ότι φαίνεται, το υπουργείο δρομολογεί άμεσα την ψηφιοποίηση της αστυνομικής ταυτότητας.

Με τροπολογία του υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης που κατατέθηκε στη Βουλή -σε νομοσχέδιο του υπ. Υγείας- δρομολογείται άμεσα η ψηφιοποίηση της αστυνομικής ταυτότητας και η ένταξή της στην εφαρμογή Covid Free GR Wallet. Πρόκειται για την εφαρμογή για smartphones που ξεκίνησε να λειτουργεί στις αρχές Νοεμβρίου και στην οποία καταχωρίζονται τα πιστοποιητικά εμβολιασμού και νόσησης, τα οποία εμφανίζονται με τη μορφή QR code, για να είναι πιο εύκολη η επίδειξή τους.

Τι στοιχεία ταυτότητας θα εμφανίζονται στο Covid Free Wallet

Πλέον, στην ίδια εφαρμογή θα μπορεί να καταχωριστεί και η αστυνομική ταυτότητα, ούτως ώστε να μη χρειάζεται να επιδεικνύουμε και το έγγραφο για την ταυτοποίησή μας. Σύμφωνα με το υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η ψηφιακή ταυτότητα που θα εισάγεται και θα εμφανίζεται στο Covid Free GR Wallet θα περιλαμβάνει μόνο τρία στοιχεία: το ονοματεπώνυμο, την ημερομηνία γέννησης και τη φωτογραφία.

Η διαδικασία της εισαγωγής της ταυτότητας στην εφαρμογή θα διασφαλίζει ότι δεν θα μπορεί να γίνει κακόβουλη χρήση -δηλαδή η επίδειξη ταυτότητας άλλου προσώπου για την παράκαμψη ελέγχου. Κατά τις ίδιες πηγές του υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η τροπολογία θα εφαρμοστεί άμεσα και το πιθανότερο σενάριο είναι ότι εντός της επόμενης εβδομάδας οι πολίτες θα μπορούν να αποθηκεύουν την ταυτότητά τους στο Covid Free GR Wallet.

Σύμφωνα με το υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η μεταρρύθμιση αυτή δίνει την πρώτη «γεύση» από την πλήρη ψηφιοποιήση της αστυνομικής ταυτότητας που θα γίνει στο επόμενο διάστημα.

Τα πέντε πιστοποιητικά που ψηφιοποιούνται

Την ίδια ώρα, το πεδίο των καινοτομιών διευρύνουν οι νέες πρακτικές του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, απλοποιώντας διαδικασίες που μέχρι πρότινος προσέκρουαν σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Ταυτότητες, ψηφιακές υπογραφές, βιβλιάριο υγείας, δίπλωμα οδήγησης και Δικαιοσύνη αποτελούν τα πέντε σημεία ψηφιακής αναβάθμισης. Στο ψηφιακό wallet θα προστεθούν εκτός από τις ταυτότητες και άλλες υπηρεσίες όπως το δίπλωμα οδήγησης και το βιβλιάριο υγείας.

Από τον Ιανουάριο, ξεκινά η χορήγηση 656.500 ψηφιακών υπογραφών σε επαγγελματίες, λογιστές, δικηγόρους, συμβολαιογράφους, δημοσίους υπαλλήλους, σε πολίτες που θα το ζητήσουν, ενώ όσον αφορά στον τομέα της ταυτοποίησης θα ακολουθηθεί στρατηγική ψηφιοποίησης της ταυτοποίησης, δηλαδή της παροχής υπηρεσιών με πολύ αυξημένο επίπεδο ασφαλείας από το σπίτι ή από τη δουλειά, από το κινητό, τον υπολογιστή ή το τάμπλετ.

Στις αρχές του νέου έτους, το πρώτο τρίμηνο του 2022 ειδικότερα, θα εφαρμοστεί ακόμη μια σημαντική καινοτομία καθώς όλα τα παιδιά θα αποκτήσουν ηλεκτρονικό βιβλιάριο υγείας. Καινοτόμες πρακτικές δρομολογούνται και για τον χώρο της Δικαιοσύνης καθώς στο Σχέδιο Ελλάδα 2.0 υπάρχει ένα μεγάλο κομμάτι που αφορά έργα για την επιτάχυνση της Δικαιοσύνης μέσω της ψηφιοποίησης.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: pagenews.gr