Οι χειμερινές εκπτώσεις είναι το επόμενο στοίχημα για το λιανεμπόριο. Με τα μέχρι τώρα επιδημιολογικά δεδομένα οι εκπτώσεις θα μπορέσουν να γίνουν κανονικά με τους καταναλωτές να προσέρχονται στα μαγαζιά με τις μεθόδους του click away και του click in shop. Ωστόσο η πορεία της πανδημίας και το αποτύπωμα των γιορτών θα κρίνουν σε μεγάλο βαθμό κατά πόσο το λιανικό εμπόριο θα μπορέσει να λειτουργήσει μετά από μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά.

Οι ημερομηνίες αυτές φαίνονται να έχουν «κλειδώσει», δεδομένου ότι οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν παραδοσιακά τη δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου και διαρκούν μέχρι την τελευταία εργάσιμη του Φεβρουαρίου.

Το 2020 ήταν μία πολύ ιδιαίτερη χρονιά για το λιανεμπόριο καθώς μικρά και μεγάλα καταστήματα λειτούργησαν στο πλαίσιο που διαμορφώθηκε από την πανδημία. Η αγορά έχει εναποθέσει σε μεγάλο βαθμό τις ελπίδες της στην περίοδο των εκπτώσεων, δεδομένου ότι το λιανεμπόριο έχει υποστεί μεγάλο πλήγμα από το lockdown και όλα τα συναφή μέτρα κατά του κορονοϊού.

Η μέθοδος του click in shop

Το υπουργείο Ανάπτυξης επεξεργάζεται έναν νέο τρόπο αγορών για να διευκολύνουν τους καταναλωτές. Με το click in shop οι καταναλωτές θα μπορούν να πηγαίνουν στα καταστήματα κατόπιν ραντεβού και να δοκιμάζουν τα προϊόντα. Αυτό που επεξεργάζονται είναι εάν θα εξυπηρετείται ένας-ένας πελάτης μέσα στο κατάστημα ή εάν θα υπάρχει ταυτόχρονη εξυπηρέτηση πελατών, ο αριθμός των οποίων θα καθορίζεται βάσει των τετραγωνικών του καταστήματος. Στόχος είναι το άνοιγμα των καταστημάτων να μην απέχει πολύ από τις χειμερινές εκπτώσεις, που ξεκινούν στις 11 Ιανουαρίου.

Πιο αναλυτικά, με click in shop ο καταναλωτής θα μπορεί να κλείνει τηλεφωνικά ή διαδικτυακά ραντεβού για την επίσκεψή του στο κατάστημα σε προκαθορισμένη ώρα, να διαλέγει το προϊόν που του αρέσει, να το δοκιμάζει και να το πληρώνει εντός του καταστήματος. Οπωσδήποτε θα ισχύει η υποχρέωση αποστολής μηνύματος με το ραντεβού από το κατάστημα προκειμένου να μπορέσει να μεταβεί εκεί ο καταναλωτής.

Με τη νέα μέθοδο θα εξακολουθήσει να ισχύει η παραγγελία online ή από το τηλέφωνο και η αποστολή γραπτού μηνύματος από το κατάστημα για τη μετάβαση σε αυτό, αλλά κατά τη διάρκεια του ραντεβού ο πελάτης θα μπορεί να εισέρχεται στο μαγαζί και να δοκιμάζει τα προϊόντα. Η μέθοδος αυτή, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, θα δώσει μια ανάσα όχι μόνο στα μεγαλύτερα καταστήματα αλλά και στα μικρότερα, ενώ ο συνωστισμός θα αποτρέπεται με τη διαδικασία του ραντεβού και την αυστηρή τήρηση της αναλογίας πελατών/τετραγωνικών.

Πόσοι πελάτες θα εισέρχονται στο κατάστημα

Σε κάθε κατάστημα θα μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα έως 4 πελάτες ανά 100 τετραγωνικά μέτρα. Στις μεγαλύτερες αλυσίδες και στις επιχειρήσεις shop in a shop ο αριθμός των ατόμων θα επιτυγχάνεται μέσω της κοινής διεύθυνσης των καταστημάτων. Σε πολλά μικρά συνοικιακά καταστήματα, η αναλογία αυτή πρακτικά σημαίνει τη δυνατότητα εισόδου μόνο ενός πελάτη τη φορά.

Αυτό που καθίσταται σαφές είναι ότι για την οποιαδήποτε μετακίνηση και τον Ιανουάριο θα παραμείνει απαραίτητη η αποστολή sms στο 13033, με την ένδειξη 2 εφόσον πρόκειται για αγορές. Όσο για την Πρωτοχρονιά, δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι ούτε στη λειτουργία των καταστημάτων ούτε στα ισχύοντα μέτρα για τις εξόδους και όλα θα κινηθούν ακριβώς όπως και τα Χριστούγεννα.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: pagenews.gr