Τα δεδομένα δείχνουν ότι η Ελλάδα ήταν και παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Ρωσίας σε απόλυτους αριθμούς των βαρελιών που εισάγει καθημερινά

Νέα προβλήματα έρχονται να προστεθούν στην ΕΕ εξαιτίας και του νέου πακέτου κυρώσεων στη Ρωσίας, καθώς είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος η Ευρώπη να αντιμετωπίσει και τη διακοπή ροής του ρωσικού ντίζελ, με ετήσιο ρυθμό τροφοδοσίας περίπου 200 εκατ. βαρέλια τον χρόνο.

Η εφαρμογή των κυρώσεων από τον Φεβρουάριο σημαίνει ότι θα απαγορευτεί η ροή όλων των διυλισμένων πετρελαιοειδών από τη Ρωσία, μεταξύ τους και του ντίζελ.

Τα στοιχεία που δημοσιεύει το Bloomberg δείχνουν ότι από τον Ιούλιο ως τον Σεπτέμβριο οι εισαγωγές μειώθηκαν, αλλά πλέον είναι ξανά σε άνοδο και φτάνουν περίπου τις 500.000 βαρέλια την ημέρα. Για να τηρηθεί η προθεσμία διακοπής της εισαγωγής, από την 1η Νοεμβρίου οι εισαγωγές πρέπει να μειώνονται κατά 5.000 βαρέλια την ημέρα, χωρίς παρέκκλιση από το πρόγραμμα.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι η Ελλάδα ήταν και παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Ρωσίας σε απόλυτους αριθμούς των βαρελιών που εισάγει καθημερινά.

Η πρόσφατη περίπτωση της Γαλλίας, όπου οι απεργίες στα διυλιστήρια προκάλεσαν χάος, είναι ενδεικτική των προβλημάτων από την -έστω και σταδιακή- διακοπή της ροής. Το ίδιο και στη Γερμανία όπου ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια της χώρας θα τεθεί εκτός λειτουργίας αν «στερέψει» η ροή πετρελαίου από τη Ρωσία.

Εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν, πάντως, για να αντικατασταθεί όλο το ρωσικό πετρέλαιο. Ήδη οι εισαγωγές από τη Μέση Ανατολή, αλλά και τη Βρετανία αυξάνονται, φτάνοντας σε υψηλό έξι ετών. Οι προοπτικές είναι ακόμη μεγαλύτερες, όταν αυξηθούν οι εξαγωγές από Κουβέιτ και Σαουδική Αραβία, όπως προγραμματίζουν να κάνουν και οι δύο χώρες.

Από την πλευρά της και η Ρωσία θα πρέπει να αναζητήσει άλλους εξαγωγικούς πελάτες, ενώ έχει και τα δικά της προβλήματα να λύσει, σημειώνει το Bloomberg, όπως την ασφάλιση των τάνκερ και τη μεταφορά τους μέσα από τους πάγους.

Πηγή: pagenews.gr