Οι καταναλωτές έχουν περικόψει τις δαπάνες τους, καθώς ο αυξανόμενος πληθωρισμός – ο οποίος έφτασε στο υψηλό 41 ετών, στο 11,1% τον Οκτώβριο – “ροκανίζει” το διαθέσιμο εισόδημα

Οι έμποροι λιανικής της Βρετανίας ελπίζουν ότι η σημερινή ημέρα εκπτώσεων της Μαύρης Παρασκευής θα κάνει τους αγοραστές να ξοδέψουν, παρά το πλαίσιο επιδείνωσης της κρίσης κόστους ζωής και της απόσπασης της προσοχής του Παγκοσμίου Κυπέλλου ποδοσφαίρου.

Οι Βρετανοί θα ξοδέψουν 8,7 δισεκατομμύρια λίρες (10,5 δισεκατομμύρια δολάρια) το Σαββατοκύριακο της Μαύρης Παρασκευής (25 Νοεμβρίου έως 28 Νοεμβρίου), σύμφωνα με έρευνα της GlobalData για VoucherCodes – μια αύξηση 0,8% από έτος σε έτος που κρύβει μια μεγάλη πτώση σε όγκους μόλις ληφθεί υπόψη ο πληθωρισμός.

Οι καταναλωτές έχουν περικόψει τις δαπάνες τους, καθώς ο αυξανόμενος πληθωρισμός – ο οποίος έφτασε στο υψηλό 41 ετών, στο 11,1% τον Οκτώβριο – “ροκανίζει” το διαθέσιμο εισόδημα. Και ξεκίνησαν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους νωρίς φέτος για να βοηθήσουν στον προϋπολογισμό των οικονομικών τους.

Φέτος, οι καταναλωτές θα χρησιμοποιήσουν τη Black Friday, η οποία έχει γίνει περισσότερο μια διαδικτυακή εκδήλωση, πολύ περισσότερο για αυθόρμητες προσφορές και για δώρα Χριστουγέννων, παρά για μεγαλύτερες, καθυστερημένες αγορές, σύμφωνα με τους συμβούλους McKinsey.

Η έρευνά της δείχνει ότι το ένα τέταρτο των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ήδη κάνει τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους, ενώ περίπου ένας στους 10 σχεδιάζει να κάνει το μεγαλύτερο μέρος κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής.

Ορισμένοι καταναλωτές μπορεί, ωστόσο, να έχουν άλλες προτεραιότητες, με την Ουαλία και την Αγγλία σε δράση την Παρασκευή στο Παγκόσμιο Κύπελλο.

Οι έμποροι λιανικής σε όλη την Ευρώπη φοβούνται ότι η συνολική εμπορική περίοδος των Χριστουγέννων θα μπορούσε να είναι η χειρότερη σε τουλάχιστον μια δεκαετία , καθώς οι αγοραστές περικόπτονται, ενώ το κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας δεν δείχνει σημάδια μείωσης, συμπιέζοντας τα περιθώρια κέρδους.

Εορταστικές εκπτώσεις

Αλλά πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να φαίνονται έτοιμοι να ψωνίσουν τη Black Friday. Η Idealo, η ευρωπαϊκή πύλη σύγκρισης τιμών, είπε ότι το 65% των Ιταλών διαδικτυακών αγοραστών είναι έτοιμοι να αγοράσουν ένα προϊόν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.

Στη Γαλλία, το 70% σχεδιάζει να ψωνίσει τη Black Friday και την Cyber ​​Monday, σύμφωνα με έρευνα της PwC France.

Ωστόσο, οι Ισπανοί είναι λιγότερο πρόθυμοι, με μόλις το 24% των αγοραστών να σχεδιάζουν να επωφεληθούν από τις προσφορές της Black Friday για να ξεκινήσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους, σύμφωνα με την Ισπανική Ένωση Εταιρειών Μαζικών Καταναλωτικών Αγαθών.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής (NRF) έχει προβλέψει ότι οι εορταστικές πωλήσεις θα αυξηθούν με βραδύτερο ρυθμό φέτος, ενώ η Amazon έχει προβλέψει τη χαμηλότερη αύξηση εσόδων της για οποιαδήποτε περίοδο διακοπών εδώ και χρόνια.

Στη Βρετανία, η περίοδος συναλλαγών της Μαύρης Παρασκευής είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον όμιλο πολυκαταστημάτων John Lewis, τους λιανοπωλητές ηλεκτρικών ειδών Currys και AO World και τον γενικό λιανοπωλητή εμπορευμάτων Argos, ο οποίος ανήκει στον όμιλο σούπερ μάρκετ Sainsbury’s .

Ωστόσο, ορισμένοι μεγάλοι λιανοπωλητές, συμπεριλαμβανομένης της Marks & Spencer, αποφεύγουν σε μεγάλο βαθμό την εκδήλωση.

Πάνω από μια δεκαετία από τότε που μεταφέρθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο από την Amazon, η αξία της Black Friday για τους λιανοπωλητές εξακολουθεί να διχάζει τις απόψεις.

Οι υποστηρικτές λένε ότι οι προσεκτικά σχεδιασμένες προσφορές σε στενή συνεργασία με παγκόσμιους προμηθευτές επιτρέπουν στους λιανοπωλητές να αυξήσουν τις πωλήσεις και να διατηρήσουν τα περιθώρια κέρδους.

Οι αρνητές υποστηρίζουν ότι οι εκπτώσεις απομυζούν τις χριστουγεννιάτικες εκπτώσεις με μειωμένα κέρδη και υπονομεύουν την προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν ξανά το πλήρες τίμημα πριν από τις γιορτές.

πηγή: Reuters

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: pagenews.gr