Από την έξοδο της Ανθούσας ξεκίνησε η πολύωρη και ολονύχτια ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών την περασμένη Δευτέρα, την ώρα που ενώ υπήρχε σχέδιο έκτακτης ανάγκης δεν εφαρμόστηκε

Νέες αποκαλύψεις έρχονται στη δημοσιότητα  για το χάος στην Αττική Οδό και το πώς ξεκίνησε εγκλωβίζοντας στη συνέχεια χιλιάδες ανθρώπους στο χιόνι χωρίς καμία δυνατότητα διαφυγής επί ώρες.

Όλα ξεκίνησαν από την έξοδο της Ανθούσας, την έξοδο 14, όταν το πρωί της Δευτέρας, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Μega, μία νταλίκα δίπλωσε και ο λόγος ήταν επειδή δεν πέρασε το εκχιονιστικό της Αττική Οδού να καθαρίσει και η αλατιέρα δεν είχε επαρκές αλάτι.

Έτσι, οι οδηγοί που ακολουθούσαν, αναγκάστηκαν να μειώσουν ταχύτητα και στη συνέχεια να ακινητοποιούνται όλα τα οχήματα. Εκείνο που τονίζεται είναι ότι εάν υπήρχε κάποιο σχέδιο από την Αττική Οδό, αυτό δεν εφαρμόστηκε ποτέ.

“Πάγωσε στο συρτάρι ” και το σχέδιο «Βορέας»

Σύμφωνα με το όσα αποκαλύπτει το «Βήμα της Κυριακής», υπήρχε σχέδιο αντιμετώπισης των χιονοθυελλών που είχε εκπονήσει η Πολιτική Προστασία, ωστόσο αυτό “πάγωσε” στο συρτάρι.

Συγκεκριμένα, όπως αποκαλύπτει το «Βήμα της Κυριακής», για την αντιμετώπιση θεομηνιών όπως η «Ελπίδα» είχε εκπονηθεί από τα τέλη του 2020 ένα ειδικό πρόγραμμα δράσης, έκτασης 230 σελίδων, με τίτλο «Βορέας».

Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του κρατικού μηχανισμού που παρακολουθεί την εξέλιξη του προγραμματισμού για την αποφυγή των δραματικών επιπτώσεων από καιρικά φαινόμενα, «πρόκειται για ένα σχέδιο συντονισμού όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την αποτροπή εγκλωβισμού πολιτών, βοήθεια σε παγιδευμένους μέσα σε σφοδρές χιονοπτώσεις κ.λπ.

Σε αυτό το πρόγραμμα υπήρχε η προτροπή σε διάφορους φορείς – ανάμεσα σε αυτούς και η Αττική Οδός – να προετοιμάσουν σχέδιο προσαρμογής στον «Βορέα» με δράσεις προς αποφυγή της ταλαιπωρίας των πολιτών, να μην υπάρχουν προβλήματα στις δομές τους και άλλα».

Όπως αναφέρει το «Βήμα της Κυριακής», στον «Βορέα» δεν προβλεπόταν κανένας έλεγχος αυτού του σχεδιασμού των φορέων και ούτε υπήρχε οποιαδήποτε μνεία σε κάποιο πρόστιμο, ρήτρα ή οτιδήποτε άλλο αν οι διαχειρίστριες εταιρείες, όπως εν προκειμένω οι υπεύθυνοι της Αττικής Οδού, δεν εκπονούσαν αυτό το σχέδιο ή αν τις κρίσιμες στιγμές της κακοκαιρίας ήταν ανεπαρκείς.

Γράψτε το σχόλιο σας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Πηγή: pagenews.gr